סגור

בלעדי
סיבת ההתפטרות של אבי גבאי: חובר לרודב וארקין לרכישת השליטה בפרטנר

מנכ"ל סלקום אבי גבאי הודיע על התפטרותו מחברת התקשורת, ו"לכלכליסט" נודע כי הוא ושלמה רודב מנהלים מגעים מתקדמים עם קבוצת ארקין לרכישת השליטה בחברה המתחרה

נסיבות ההתפטרות של אבי גבאי מסלקום מתבררות. לכלכליסט נודע כי גבאי ושלמה רודב מנהלים מגעים מתקדמים יחד עם קבוצת ארקין של מורי ארקין לרכישת השליטה בחברת פרטנר.
הבוקר חשף כלכליסט כי גבאי מתפטר מניהול חברת התקשורת סלקום, על רקע חריקות ביחסיו עם בעלי השליטה האחים מייקי ודני זלקינד. מעבר להתמודדות על השליטה בפרטנר המתחרה עשוי להיות בעייתי מבחינת סלקום.
מעורבותו של רודב בעסקה היא התפתחות נוספת בדרמה שהחלה להתפתח מהבוקר, והחלה בחשיפה של התפטרות גבאי. לפני שעה קלה חשפנו כי גבאי חובר למורי ארקין לרכישת השליטה בחברה המתחרה פרטנר, ועתה מתברר כי השותפים הבכירים בקבוצה הם מספר גורמים שחברו יחד עם ארקין לגבאי לרכישת השליטה, כשרודב וגבאי מובילים את הקבוצה.
רודב שימש כיו"ר בזק עד לפני כשנה, ובעקבות חילוקי דעות עם בעלת השליטה קרן סרצ'לייט עזב, ובמקומו מונה גיל שרון. רודב נחשב כמי שהבריא את בזק מהטראומה שעברה בפרשת תיק 4000 תחת שאול אלוביץ'.
גבאי מונה לתפקיד מנכ"ל סלקום בתחילת 2020 על ידי בעל השליטה דאז אדוארדו אלשטיין ומי שכיהן כיו"ר עמי אראל. לפני כן שימש גבאי כיו"ר מפלגת העבודה, וקודם לכן כיהן כמנכ"ל בזק.
גבאי ניסה לבצע בעבר רכישה של סלקום בעסקה של מנג'מנט בייאאוט ‑ מהלך שבו הנהלת החברה מובילה את העסקה ומהווה חלק מהקבוצה הרוכשת - אבל נתקל בכתף קרה מהאחים זלקינד. ככל הנראה השאיפה שלו היא שבתחנה הבאה יהיה חלק מהבעלות, ולא מנהל שכיר, ומכאן הרעיון להתמודד על פרטנר.
ארקין היווה 10% מגרעין השליטה בבזק בתקופת אייפקס וסבן, כשאז ניהל גבאי את החברה, כך שעסקי התקשורת אינם זרים לו. קבוצת ארקין מנהלת נכסים בהיקף של מיליארדי שקלים בחברת האחזקות המשפחתית המנוהלת בידי ניר ארקין.
2 צפייה בגלריה
מימין אבי גבאי ו מורי ארקין
מימין אבי גבאי ו מורי ארקין
מימי:ן אבי גבאי ומורי ארקין
(צילומים: עמית שעל)
פרטנר היא חברה ללא גרעין שליטה. מניות השליטה (25.3%) שייכות להאצ'יסון מהונג קונג, אחרי שחיים סבן ויתר עליהן בשל חוב להאצ'יסון.
עם זאת המניות מופקדות בידי הנאמן עו"ד אהוד סול זה כשנה, לאחר שהאצ'יסון לא קיבלה אינדיקציות להיתר שליטה מהמדינה. חברת האצ'יסון מהונג קונג מצויה בשליטת המיליארדר לי קא שינג, ומשלא קיבלה את ההיתר החליטה למכור את המניות.
קרן ההשקעות אפולו ניהלה, וכנראה שעדיין מנהלת, כפי שנחשף בכלכליסט, מו"מ לרכישת המניות, אבל המו"מ מתנהל בעצלתיים.
אם המגעים יצלחו, הקבוצה תגיש הצעה לרכישת פרטנר בימים הקרובים, ייתכן שעם שותפים נוספים.
פרטנר נסחרת בשווי שוק של 3.2 מיליארד שקל, ואחזקותיה של האצ'יסון שוות כ-800 מיליון שקל. הרוכש יצטרך לשלם פרמיית שליטה. האצ'יסון דורשת עבור המניות 300 מיליון דולר, הסכום שהעניקה כהלוואה לרכישת החברה לאילן בן-דב, ואשר עברה לסבן שרכש ממנו את השליטה.
הצניחה בשער הדולר גורמת למצב שלא היה עד היום, שבחישוב של פרמיית שליטה סבירה, 300 מיליון דולר (כ-930 מיליון שקל) מאפשרים ביצוע עסקה מול האצ'יסון.