סגור
מתוך סרטון של SILYNX ביוטיוב
מתוך סרטון של SILYNX ביוטיוב (צילום: Youtube)

באמצע המלחמה: חברה מנתניה המייצרת אוזניות לצה"ל הגישה תשקיף לפני הנפקה בוול סטריט

החברה Silynxcom, המתמחה בייצור אוזניות טקטיות עבור צה"ל, נערכת להנפקה בוול סטריט ומעוניינת לגייס 12 מיליון דולר לפי שווי של 36 מיליון דולר. בדוחות 2022 קיבלה החברה אזהרת "עסק חי", ולפי התשקיף יכולתה להמשיך לפעול מותנית, בין היתר, בגיוס הון בהנפקה

חברת Silynxcom הישראלית, שמפתחת ומוכרת אוזניות כפתור (In-Ear) טקטיות ואביזרי תקשורת אחרים, הגישה היום תשקיף לפני הנפקה לבורסת ניו יורק. Silynxcom מבקשת להעמיד למכירה שתי מיליון מניות במחיר בין 4 ל-6 דולר, ולגייס כ-12 מיליון דולר לפי שווי של 36 מיליון דולר.
החברה נוסדה ב-2002 כ- Silynx, התאגדה בדלוואר ב-2005, עברה ארגון מחדש ב-2021 ושינתה שמה ל-Silynx Communications. בדו"חות 2022 קיבלה החברה אזהרת "עסק חי". לפי התשקיף, יכולתה של החברה להמשיך לפעול מותנת, בין היתר, בגיוס הון בהנפקה זו.
מנכ"ל החברה הוא ניר קליין, ויו"ר הדירקטוריון הוא רון קליין, השניים מחזיקים יחדיו במעל ל-50% ממניות החברה.
Silynxcom מדגישה בעמודים הראשונים של התשקיף את מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ומציינת כי מאז קיבלה הזמנות משירותי הביטחון הישראלים. "מיום 10 באוקטובר ועד למועד תשקיף זה, קיבלנו הזמנות רכש מצבא ההגנה לישראל ומכוחות המשטרה בישראל, בהיקף מצטבר של כ-1.8 מיליון דולר לאספקת מוצרים מסוימים בטווח הקרוב לשימוש כל הסניפים של צה"ל ומחלקות המשטרה בישראל, וכן בטווח הארוך יותר לאספקת מלאי של ציוד לצה"ל", כותבת החברה.
עוד היא מוסיפה: "אנו מצפים לקבל הזמנות רכש נוספות כתוצאה מהמלחמה המתמשכת. לדוגמה, מ-10 באוקטובר ועד למועד תשקיף זה, קיבלנו פניות שלדעתנו יומרו ככל הנראה להזמנות רכש בהיקף מצטבר של כ-1.5 מיליון דולר".
לפי תשקיף החברה, את 2022 סיכמה Silynxcom ברווח נקי של 1.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 153 אלף דולר ב-2021. החברה סיכמה את ששת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 2.3 מיליון דולר לעומת רווח של מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2022.
הכנסות החברה הסתכמו ב-7.3 מיליון דולר ב-2022 לעומת 9.6 מיליון דולר ב-2021, ואת ששת החודשים הראשונים של 2023 סיכמה בהכנסות של 3.1 מיליון דולר, לעומת הכנסות של כמעט שני מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה שעברה. לחברה יתרות מזומנים של 351 אלף דולר.
מטה החברה מצוי בנתניה, והיא מגדירה עצמה "חברת צמיחה". בין הסיכונים שמציינת החברה בתשקיף: שווקים תחרותיים, מספר לקוחות קטן והיעדר של חוזים ארוכי טווח עם הלקוחות. כ-75% מכל ההזמנות של החברה במהלך 2022 הגיעו מלקוחות בישראל, 20% מארצות הברית. במהלך 2021 השוק העיקרי ממנו הגיעו לקוחות החברה היה אסיה.