סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סייברארק קונה את Venafi
משרדי סייברארק. משמאל: דוכן של ונאפי בתערוכה בסן פרנסיסקו

סייברארק רוכשת את Venafi האמריקאית תמורת 1.5 מיליארד דולר

חברת הסייבר הישראלית תרכוש את ונאפי מתומא בראבו תמורת מיליארד דולר במזומן ו-540 מיליון דולר במניות. בכך היא מקווה לבסס את מעמדה כחברת פלטפורמה בשוק הלוהט של ניהול זהויות בארגונים

חברת הסייבר הישראלית סייברארק (CyberArk) תרכוש את Venafi האמריקאית תמורת 1.5 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות. זאת כדי לבסס את מעמדה כחברת פלטפורמה בשוק הלוהט של ניהול זהויות בארגונים, בדגש על זהויות לא אנושיות (זהויות מכונה).
סייברארק תשלם מיליארד דולר במזומן ו-540 מיליון דולר במניות שלה, שזינקו ב-60% בשנה האחרונה לשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. לא מדובר בעסקה זולה, שכן קצב ההכנסות השנתי של Venafi הוא 150 מיליון דולר בלבד, כך שמדובר במכפיל 10 על המכירות. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בזהות המוכרת - קרן ההשקעות הפרטית תומא בראבו (Thoma Bravo), שמוכרת בישראל בעיקר כמי שמחפשת חברות סייבר מקומיות. בעבר היא רכשה את אימפרבה של שלמה קרמר ב-2.1 מיליארד דולר. עם זאת, עבור תומא בראבו לא מדובר בתשואה פנומנלית, שכן היא רכשה את ונאפי ב-2020 לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר. בסייברארק מעריכים כי הרכישה תתחיל לתרום באופן מידי גם לשולי הרווח וגם להכנסות, כשהיא תאפשר לה להתרחב גם גאוגרפית.
אולם, המשמעות העיקרית של הרכישה היא הכנסתה של סייברארק לקטגוריה החדשה והחמה של ניהול זהויות לא אנושיות בארגונים. בשוק זה החלו לפעול בזמן האחרון גם שורה של סטארט-אפים ישראלים ובהם Oasis ו-Astrix, שזוכים לעניין רב מהמשקיעים.
"רכישה זו מהווה אבן דרך משמעותית עבור סייברארק, ומאפשרת לנו לקדם את החזון שלנו לאבטח כל זהות – אנושית ומכונה – עם הרמה הנכונה של בקרת הרשאות", אמר מאט כהן, מנכ"ל סייברארק. "על ידי שילוב כוחות עם Venafi, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לאבטח זהויות מכונה בעולם של ענן תחילה, GenAI, והצפנה פוסט-קוונטית. הסינרגיה בין הטכנולוגיות, היכולות והמומחיות של סייברארק ו-Venafi תענה על הצרכים של ארגונים גלובליים ותסייע למנהלי אבטחת המידע להתגונן מפני התקפות מתוחכמות יותר ויותר הממנפות זהויות אנושיות וזהויות מכונהכחלק משרשרת ההתקפה. Venafi מביאה כישרונות ברמה עולמית שחולקים את התרבות הארגונית של סייברארק הממוקדת בלקוח, שמה אנשים בראש סדר העדיפויות ומתמקדת באבטחה תחילה. אנו נרגשים לעבוד עם הצוות של Venafi כדי לנצל את ההזדמנות האדירה לצמיחה בשוק אבטחת הזהויות המוערך בכ-60 מיליארד דולר".
"היה תענוג לעבוד עם הצוות של Venafi, תוך מינוף המומחיות התפעולית שלנו כדי לבסס את Venafi ככוח מוביל בניהול זהויות מכונה", אמר צ'יפ וירניג, שותף בתומא בראבו. "במהלך תקופת ההשקעה שלנו, Venafi האיצה את צמיחת ה-SaaS שלה, הרחיבה את שולי הרווח והצליחה ליצור את הצעת ה- SaaS הטובה מסוגה, שהכינה את הקרקע לחדשנות מתמשכת. אנו מאמינים כי סייברארק היא שותפה מצוינת עבור Venafi וכי פלטפורמת אבטחת הזהויות המשוכללת מקצה לקצה שנוצרה על ידי השילוב האסטרטגי ביניהן תספק ערך משמעותי לבעלי המניות".