סגור
מערכת dragonfl מדפסת תלת מימד של ננו דיימנשן
מדפסת תלת המימד של ננו דיימנשן. הצעת הרכש מספקת פרמיה של 66% על מחיר הנעילה אתמול (צילום: אתר החברה)

דיווח: הצעת רכש של 995 מיליון דולר ליצרנית מדפסות התלת מימד הישראלית ננו דיימנשן

חברת ההשקעות הבינלאומית מרצ'ינסון, שהיא בעלת המניות העיקרית בננו דיינמשן, הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת המניות שהיא עדיין לא מחזיקה בחברה הישראלית שנסחרת בנאסד"ק; ההצעה משקפת פרמיה של 66%, והמניה עולה ב-9%

ננו דיימנשן קופצת הערב (ה') בנאסד"ק אחרי דיווח לפיו בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה הגישה הצעת רכש ליתר המניות שעדיין אינה מחזיקה.
לפי הדיווח בבלומברג, בעלת המניות הגדולה בננו דיימנשן, חברת ההשקעות הבינלאומית מרצ'ינסון (Murchinson Ltd) הגישה בספטמבר הצעה לא מחייבת לרכישת מניות החברה ב-4 דולר למניה. ההצעה מספקת לננו דיימנשן הישראלית שווי של כ-995 מיליון דולר.
אתמול ננעלה מניית ננו דיימנשן, שמייצרת מדפסות תלת מימד לתעשיית המוליכים למחצה, ברמה של 2.4 דולר, והערב היא קופצת ב-9% ל-2.7 דולר. ההצעה משקפת פרמיה של 66% על מחיר הנעילה של המניה אתמול, ופרמיה של 52% ביחס למחיר המניה בזמן הגשת ההצעה.
"אנו מאמינים שההצעה שלנו היא ההזדמנות הטובה ביותר עבור בעלי המניות להשגת הערך המרבי והוודאי עבור המניות שלהם", אמר מארק ביסטריסר (Marc Bistricer), מנכ"ל מרצ'ינסון, במכתב לדירקטוריון ננו דיימנשן.
מרצ'ינסון, שבסיסה בטורונטו, אמרה ששכרה יועץ פיננסי והיא ערוכה להתחיל בבדיקת הנאותות בהקדם האפשרי. החברה אמרה שההצעה כפופה לאישורים הרגילים של בעלי המניות, הדירקטוריון והאישורים הרגולטורים.
מניות ננו דיימנשן צנחו ביותר מ-60% ב-12 החודשים האחרונים, למרות צמיחה במכירות. בחודש האחרון הצהירה החברה שהיא צופה כי מכירות הרבעון השלישי יזנקו ב-646% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל-10 מיליון דולר. עוד אמרה החברה כי הגיעה לצבר שיא של הזמנות בהיקף 9 מיליון דולר בסוף ספטמבר.
מנכ"ל ננו דיימנשן, יואב שטרן, אמר בשיחת משקיעים בספטמבר כי החברה הצליחה להגיע לתוצאות טובות למרות הבעיות הקשורות למלחמה באוקראינה, שמשפיעות על מכירותיה באירופה.