סגור

מנורה מבטחים תיכנס כשותפה בזרוע הנדל"ן הבריטית של אלוני חץ

שלושה חודשים מתחילת המגעים, חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ וחברת הביטוח מנורה מבטחים חתמו על הסכם: מנורה תיכנס כשותפה בברוקטון אוורלסט ותשקיע 112 מיליון ליש"ט תוך שהיא מחזיקה ב-13.6%

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ וחברת הביטוח מנורה מבטחים השלימו את המגעים לאחר שלושה חודשים וחתמו על הסכם. מנורה מבטחים תיכנס כשותפה בזרוע הנדל"ן הבריטית של אלוני חץ, ברוקטון אוורלסט, ותשקיע 112 מיליון ליש"ט תוך שהיא מחזיקה ב-13.6% מברוקטון אוורלסט. מדובר בצעד ביניים שכן למנורה הוקצתה גם אופציה שתאפשר לה להגדיל את השקעתה בעתיד.


מנורה תוכל עד ל-23 במאי 2023 להשקיע 75 מיליון ליש"ט ולעלות לשיעור החזקה של 20%. לאחר ביצוע ההשקעות תישאר אלוני חץ בעלת המניות העיקרית עם החזקה של 82.7% בברוקטון. ההסכם קובע כי מנורה תוכל למנות משקיף מטעמה לדירקטוריון של ברוקטון ונקבעו הגנות לחברת הביטוח שנהוגות במקרי השקעה דומים כבעלת מניות מיעוט.

1 צפייה בגלריה
נתן חץ כלכליסט דובאי מינגלינג גלריה
נתן חץ כלכליסט דובאי מינגלינג גלריה
נתן חץ
(צילום: אוראל כהן)

ברוקטון אוורלסט עוסקת ברכישה ופיתוח של נכסי נדל"ן מניב בבריטניה, כשעיקר הפוקוס שלה היום הוא בתחום מדעי החיים. החברה מקימה בניינים מיוחדים למעבדות לחברות פארמה ואקדמיה, חלקם ממוקמים סביב קיימברידג' ואוקספורד. לחברה גם נכסים בלונדון. מדעי החיים נחשב היום לתחום לוהט בתחום הנדל"ן המניב, שקיבל זריקת דחף מאז פרוץ המגפה בשנתיים האחרונות.
"הקמנו את ברוקטון לפני 4 שנים", אומר נתן חץ, בעל המניות העיקרי (14.44%) בחברה המכהן בתור מנכ"ל ודירקטור של אלוני חץ. לדבריו, "החברה התחייבה בעת הקמתה של ברוקטון להשקיע 350 מיליון ליש"ט, ועד היום השקענו כבר מעל לחצי מיליארד בברוקטון. לפני חצי שנה נוצר הקשר עם מנורה מבטחים שרצו להצטרף להשקעה. עשינו כאן צעד שהוא דומה למה שעשינו עם חברת קאר (המחזיקה בנכסים בארה"ב), שם אחרי כמה שנים נכנסה כלל ביטוח כמשקיעה פיננסית. לברוקטון יש כיום כבר הון עצמי של מעל 900 מיליון ליש"ט".
המצב באוקראינה משנה או משפיע על ההיערכות שלכם בבריטניה?
"הקמנו את ברוקטון לפני 4 שנים, לפני שהושלם הברקזיט. אז אף אחד לא ידע מה יהיה עם הברקזיט. ב-4 שנים מאז שהקמנו, בשנה הראשונה היו סיפורי הברקזיט, ושנתיים יש את סיפורי הקורונה. באנגליה, נכון להיום, מחירי הנדל"ן הם בשיא כל הזמנים והתשואות בשפל כל הזמנים. אנגליה היתה כאן לפני כמה מאות שנים, ותהיה כאן עוד כמה מאות שנים. זה שוק גדול ושקוף, ואנשים מכל העולם אוהבים להשקיע כאן".
והעלאות הריבית על ידי הבנק הפדרלי משנות את תמונת המצב מבחינתכם?
"זה תהליך טבעי שאחרי עשר שנים של ריביות נמוכות, הריביות קצת יעלו. גם אם הן יעלו, הן רחוקות מאוד מהרמות הריאליות. באנגליה כיום נכסים שמושכרים לשוכרים טובים בלונדון מקבלים תשואה של 3.5% על הליש"ט, בזמן שהאינפלציה היא 6% באנגליה. ככה שזה טבעי שהריבית צריכה לעלות. ואני לא מאמין שהיא תעלה ביותר מ-1%-2%. זה היה צריך לקרות מתישהו".
ניר מורוז, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל השקעות ראשי, מסר: "אנחנו רואים פוטנציאל רב הן בתיק הנכסים הקיים של ברוקטון אוורלסט, שחלק מהותי ממנו ממוקם בקיימברידג' ואוקספורד, אזור שבו קיים ביקוש רב מצד תעשיית מדעי החיים והפארמה, והן בהרחבת היקף הנכסים בעתיד. אני מודה לעוזי לוי, מנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן, ולטל האופטמן, מנהל השקעות נדל"ן חו"ל, על שהובילו יחד את ההשקעה המהותית הזו".