סגור
 זוהר לוי יו"ר סאמיט ברקע תחנת דלק של פז בתל אביב
זוהר לוי יו"ר סאמיט ברקע תחנת דלק של פז בתל אביב (צילוםף אלכס קולומויסקי)

זוהר לוי עולה שלב בהשתלטות על פז: דורש שינוי בתקנון ובהרכב הדירקטוריון

לוי, שהגדיל לפני יומיים את אחזקתו ל-16%, מציע למנות ארבעה דירקטורים באסיפה שתכונס מיידית -  את עצמו, את אמיר כהן מנכ"ל סאמיט ישראל, ואת הדיטרקטוריום המכהנים היו"ר הראל לוקר ומיכל מרום בריקמן; תקנון פז מאפשר החלפת שני דירקטורים בשנה, ושינויו יאפשר השתלטות על החברה מיידית

יומיים בלבד אחרי שהגדיל את אחזקתו בחברת פז ל-16% , מתחיל זוהר לוי בעל השליטה בסאמיט, לממש בפועל את השליטה בפז. כזכור, סאמיט רכשה שלשום מניות ב-264 מיליון שקל מחוץ לבורסה מכלל ביטוח ומוסדיים נוספים.
פז מדווחת כי סאמיט שבשליטת לוי ואשר היא המחזיקה במניות פז, דורשת מפז במכתב ששלחה שתי דרישות מהותיות: לבטל את התקנון שמגביל החלפה של שני דירקטורים בלבד כל שנה, ולכנס מיידית אסיפת בעלי מניות בה ייבחרו ארבעה דירקטורים.
לוי הוא אחד מהדירקטורים, ושני האחרים הם היו"ר הראל לוקר והדירקטורית מיכל מרום בריקמן שגם היא מכהנת כבר כיום. לעומת זאת הדירקטור הרביעי, אמיר כהן, הוא מנככ"ל סאמיט ישראל, כך שלסאמיט יהיו שני נציגים ישירות בדירקטוריון.
ההצעה של מינוי לוקר ובריקמן עשויה להצביע על סוג של הבנות בין לוי ללוקר שצפוי להישאר בתפקיד היו"ר. לורי הנובר היא דירקטורית רגילה שלוי לא מציע למנות מחדש. הנובר נחשבת לדירקטורית בעלת חשיבה עצמאית יחסית.
דירקטוריון פז כולל גם את אריק שור ורויטל אבירם שמסיימים את כהונתם בסוף השנה כדירקטורים בלתי תלויים, ושלושה דח"צים - לימור דנש, אלונה שפר ועמיקם שפרן.
סאמיט דורשת להקטין את מספר הדירקטורים בפז מ-10 כיום ל-5-7. בניגוד לאחים אמיר שמינו ארבעה דירקטורים מטעמם ישירות ושניים נוספים כמועמדים שלהם בתיאום עם המוסדיים, לוי נזהר וממנה רק שני דירקטורים מטעמו. אך ההצעה של שני הדירקטורים הנוספים כמי שימשיכו בכהונה, מאותתת כי לוי עשוי לשלוט בפז בצורה לא פורמלית באמצעות חיבור לשני דירקטורים מכהנים.
תקנון החברה מימי בינו צדיק לא מאפשר למנות יותר משני דירקטורים בשנה במקום קיימים. החלפתו נדרשת כדי שניתן יהיה להתנהל ללא סעיף זה שמהווה סוג של גלולת רעל נגד השתלטות. לא מן הנמנע שבכוונתו של לוי לרכוש מניות נוספות בחברה.