סגור
לוגו של טסלה
לוגו של טסלה (צילום: AFP)

תחרות מול הסיניות, והשת"פ עם טראמפ: טסלה אכזבה במסירות רכב ברבעון השני

טסלה מסרה 384 אלף רכבים, ירידה של 14%, נסיגה רבעונית שנייה ברצף; מתמודדת מול יצרני רכבים חשמליים סיניים שמוכרים דגמים חדשים יותר ובמחיר נוח יותר; במהלך הרבעון היתה תגובת נגד פוליטית נגד המנכ"ל מאסק שהיה שותף בממשל טראמפ, עם גלי הפגנות שפגעו במוניטין החברה והשפיעו על המכירות; מאז שעזב את תפקידו, החל בריב מתוקשר עם נשיא ארה"ב שעולה לו ולחברה ביוקר

טסלה דיווחה על למעלה מ-384 אלף רכבים שמסרה ברבעון השני, ירידה של 14% בהשוואה לרבעון השני בשנה שעברה, וזו הירידה הרבעונית השנייה ברציפות. טסלה ייצרה ברבעון השני 410,244 רכבים.
יצרנית הרכבים החשמליים דיווחה על 443,956 מסירות וייצור של 410,831 רכבים באותה תקופה בשנה שעברה. אנליסטים של וול סטריט ציפו שטסלה תדווח על מסירות של כ-387,000 לפי FactSet.
המסירות ברבעון הראשון של 2025 ירדו ב-13% בהשוואה לרבעון הראשון של 2024 ל-336,681.
החברה הודיעה שהיא ייצרה 396,835 מכוניות מהדגמים הפופולריים ביותר שלה Model 3 ו-Model Y, עם 373,728 מסירות עבור הדגמים האלה ברבעון השני.
טסלה מתמודדת עם תחרות קשה, במיוחד מיצרני רכבים חשמליים סיניים שמוכרים דגמים חדשים יותר ובמחיר נוח יותר.
ברבעון הראשון, טסלה האשימה חלקית את הירידה במכירות הרכב שלה בלקוחות שדחו את הזמנותיהם כדי לקבל גרסה מחודשת של רכב השטח Model Y, שהחל להימסר במרץ.
במהלך הרבעון השני היתה גם תגובת נגד פוליטית נגד המנכ"ל אילון מאסק שהיה שותף בממשל טראמפ, עם גלי הפגנות נגד טסלה שפגעו במוניטין החברה והשפיעו על המכירות.
מאסק היה התומך הכספי הגדול ביותר של הנשיא דונלד טראמפ בבחירות השנה שעברה. הוא הוביל את יוזמת המחלקה ליעילות ממשלתית (DOGE) של ממשל טראמפ לקיצוץ בגודל ובכושר של סוכנויות פדרליות, כולל רגולטורים שמופקדים על פיקוח על החברות שלו. התפקיד הרשמי של מאסק ב-DOGE הסתיים במאי.
מערכת היחסים שלו עם טראמפ התחילה להתקלקל במהירות, ובסוף השבוע מאסק החזיר את הריב לחיים, תקף את חוק התקציב של טראמפ (שבינתיים עבר בסנאט), את חבילת המיסים וההוצאות בטריליוני דולרים שטראמפ תמך בה, וקרא ליצירת מפלגה פוליטית שלישית.
היבטים מסוימים של החוק עלולים אף לפגוע בעסקי הסוללות של טסלה, וכנראה יקטינו את מכירות הרכבים החשמליים בכ-100,000 רכבים בשנה עד 2035, כך לפי המכון לחשיבה Energy Innovation.
בינתיים, טראמפ איים לסיים פוטנציאלית סובסידיות אחרות שמועילות לעסקים של מאסק, כולל טסלה וחברת התעופה והחלל והביטחון SpaceX.
גם בהודעה של יום רביעי, טסלה דיווחה על 10,394 משלוחים של הדגמים האחרים שלה במהלך הרבעון השני, כולל ה-Cybertruck הפלדה שלה. הטנדר הזוויתי נדרש לריקול שמונה פעמים בגלל מגוון בעיות חומרה ותוכנה מאז שטסלה החלה לשלח אותו בנובמבר 2023.
מניית טסלה שנפלה אמש שוב בגלל הריב המתוקשר מול טראמפ, עולה היום סביב 5%.