סגור
בורסות באסיה בורסה בורסת שנגחאי בורסת שנחאי בורסת סין
בורסת שנגחאי באדום (בלומברג)

רשות ני"ע הסינית מציעה פתרונות לשפל בבורסה המקומית; המשקיעים לא מתרשמים

שוק המניות הסיני ברמה הנמוכה שלו זה תשעה חודשים; על כן הרשות מציעה להאריך את שעות המסחר, להאיץ רישום קרנות מחקות ולתמוך בתוכניות רכישה חוזרת של מניות; מנהלי קרנות ומחקר: "לא רואים צעדים קונקרטיים, שוק שורי מחייב מדיניות אמיתית"

רשות ני"ע הסינית (CSRC) חשפה היום (ו') חבילת צעדים שנועדה לחזק את הבורסה הצונחת במדינה. אך המשקיעים לא מאמינים שהם יספיקו כדי להעלות את האמון, אם הכלכלה תמשיך לקרטע.
בסוכנות רויטרס דיווחו כי הסוכנות חשפה צעדים הכוללים הורדת עלויות המסחר, תמיכה בתוכניות רכישה חוזרת של מניות ועידוד השקעות ארוכות טווח.
הצעדים אומצו בתגובה לכך ששוק המניות בסין נפל לשפל של תשעה חודשים. עם זאת הרגולטורים אמרו כי אינם יודעים אם תהיה גם הורדה של מס הבולים. הצעד אמנם עלה לאחרונה לדיון, אך ברשות הדגישו כי הוא לא בסמכותם, אלא באחריות משרד האוצר.
צעדים נוספים שחשפו ברשות כוללים פיתוח קרנות מניות, בדיקת אפשרות להארכת שעות המסחר ושיפור האטרקטיביות של חברות נסחרות. לפי ההודעה, ברשות יגדילו את הפיתוח של קרנות מניות על ידי האצת הרישום של קרנות מחקות (index funds) והרחבת הגישה של הקרנות לנגזרים.
ברשות הדגישו כי ייצוב הבורסות עומד בראש סדר העדיפויות שלהם. "בלי סביבת שוק יציבה יחסית, לא יהיה שום בסיס להחייאת השוק ולהעלאת הסנטימנט", נמסר בהודעה.
עם זאת חלק מהמשקיעים אמרו כי התאכזבו מהתוכניות שהוצגו. כך למשל מנהל הקרנות ניו צ'ונבאו מחברת ניהול הנכסים וונג'י אמר שהמדיניות הזו לא תספיק כדי להרגיע את החששות סביב הכלכלה הסינית. "המפתח להעלאת הסנטימנט בשוק הוא הצלת הכלכלה, ושוק הנדל"ן הוא האתגר העיקרי", אמר ניו. "בשוק יש מחסור באמון כי המשקיעים לא רואים צעדים קונקרטיים לתיקון הכלכלה".
פאנג שיצ'ון, מנהל המחקר בחברת ניהול הנכסים Nanjing RiskHunt, אמר כי הצעדים "יעניקו רק דחיפה קצרת טווח לשוק שבו המשקיעים פסימיים ביותר". לדבריו, "שוק שורי מחייב מדיניות אמיתית שתגדיל את התרחבות האשראי".