סגור

פרוקטר אנד גמבל גזרה את קופון העלאות המחירים

הכנסות ענקית מוצרי הצריכה טיפסו ב־6% והכו את התחזיות. החברה תייקר מוצרים שוב ב־2022

ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל פרסמה בשבוע שעבר את הדו"חות הרבעוניים שלה, שעקפו את התחזיות בעזרת העלאות המחירים שהודיעה עליהן באוקטובר האחרון. אלה עזרו לחברה לפצות על עליית מחירי הסחורות והשילוח, וגם להגדיל את הרווח על חשבון הצרכנים. עם זאת, בחברה הודו כי שיעור האינפלציה הגבוה צפוי להשפיע אף יותר על תוצאות השנה הנוכחית והצהירו כי בחברה מתכננים העלאות מחירים נוספות במהלך שנת 2022.

עבור הרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב־31 בדצמבר דיווחה החברה, שבבעלותה מותגים כמו חיתולי פמפרס, על רווח נקי של 4.22 מיליארד דולר לעומת 3.85 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בעוד ההכנסות טיפסו ב־6% ל־20.95 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים ציפו להכנסות בגובה 20.34 מיליארד דולר. כמחצית מהצמיחה יוחסה להשלכות מהעלאות המחירים על מוצרים נבחרים. כך, למשל, בחטיבת הגילוח, הכוללת את מותגי ונוס וג'ילט, נרשמה צמיחה של 5% במכירות, זאת אף שבשנים האחרונות החטיבה התמודדה עם תחרות מוגברת ושינויים בהרגלי הגילוח.
שיעור האינפלציה בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבעה עשורים. באוקטובר דיווחה החברה כי תגבה מחירים גבוהים יותר עבור מוצרי קוסמטיקה מסוימים, מוצרים לטיפול בשיניים וכן מוצרי טיפוח כלליים כמו סכיני גילוח. עוד קודם לכן העלתה החברה את המחיר של מוצרים כמו חיתולים ונייר טואלט.

בכירים בחברה מסרו בשיחה עם אנליסטים כי כבר עדכנו את הקמעונאים על העלאות מחירים מתוכננות לשנה זו, למוצרים לכביסה כמו אבקת הכביסה טייד. העלאות המחירים הללו ייכנסו לתוקף בארה"ב ב־28 בפברואר. העלאת המחירים הבאה מתוכננת לאמצע אפריל, אז יושפעו מוצרים בתחום הטיפוח. הבכירים העריכו כי העלאות המחירים יובילו לרווחיות גבוהה יותר ושיפור שולי הרווח ברבעונים הבאים על אף העלייה המתמשכת בעלויות העבודה, השילוח והחומרים הגולמיים בשל השיבושים בשרשראות האספקה העולמיות. "הצרכנים מאוד אמידים וממוקדים בקטגוריות של ניקוי הבית, בריאות והיגיינה", מסר סמנכ"ל הכספים אנדרה סולטן בריאיון ל”וול סטריט ג'ורנל”.
בחטיבת הבריאות וטיפוח הבית נרשמה עלייה של 20% במכירות, זאת בשל עונת השפעת הקשה שחוו בארה"ב ושהובילה לביקוש מוגבר למותגים כמו ויקס (Vicks) לטיפול באף סתום.
מנגד, חטיבת הקוסמטיקה דיווחה על שיעור הצמיחה הנמוך ביותר במכירות, של 2%. בחברה ציינו כי להערכתם, התוצאות ישתפרו ברבעונים הבאים בעזרת שלוש רכישות שבוצעו בשלושת החודשים האחרונים של מותגי פארמסי ביוטי, חברת טיפוח השיער Ouai וטולה סקינקר.
2 צפייה בגלריה
חיתולים פמפרס פרוקטר אנד גמבל
חיתולים פמפרס פרוקטר אנד גמבל
חיתולי פמפרס של פרוקטר אנד גמבל
(שאטרסטוק)
לאור התוצאות הטובות העלו את תחזית המכירות לשנה הפיסקאלית 2022, כך שכעת ההערכה היא כי תירשם צמיחה של 4%-3% במכירות, זאת לעומת תחזית קודמת של 4%-2%. במקביל, בחברה מעריכים כי יקצו השנה 2.8 מיליארד דולר יותר לכיסוי עלויות הסחורות, המשלוחים והמרות המט"ח.