סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גיוסי הון
מנטרלים סירחון: פרוקטר אנד גמבל משקיעה ביצרנית טכנולוגיית ריח מכפר סבא

Moodify, שנוסדה ב-2017 גייסה 8 מיליון דולר בסבב A בהובלת ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל. החברה פיתחה טכנולוגיה שיודעת לחזות כיצד חומרי ריח ייתפסו על ידי האף האנושי

חברת הסטארט אפ הישראלית, Moodify מכפר סבא, המפתחת טכנולוגיה לדיגיטציה של ריחות, גייסה 8 מיליון דולר בסבב A. ענקית מוצרי הצריכה Procter & Gamble היא משקיעה מרכזית בסבב שהשתתפו בו גם Toyota Ventures, Next Gear, OurCrowd, וענקית התרופות היפנית Taisho Pharmaceuticals.
מודיפיי פיתחה טכנולוגיה שיודעת לחזות כיצד חומרי ריח ייתפסו על ידי האף האנושי. חוש הריח, המוגדר על ידי 7 אחוז מהגנום האנושי, שהינו חוש כימי, טרם פוצח. בעוד שטכנולוגיה יודעת לקשר בין אורך גלי אור ותדירות גלי קול, לבין תפיסת הראייה והשמע, טרם הצליחה לומר איזה ריח יהיה לאיזו מולקולה. כתוצאה מכך, תהליכי עיצוב חומרי ריח כיום הינם מבוססים ניסוי וטעייה ואינטואיציה של איש מקצוע בוותק של עשרות שנים.

1 צפייה בגלריה
יגאל שרון מנכ"ל ו מייסד מודיפיי moodify
יגאל שרון מנכ"ל ו מייסד מודיפיי moodify
יגאל שרון מנכ"ל ומייסד moodify
(צילום: מודיפיי)
בעזרת אוסף טכנולוגיות ממעבדת חקר הריח של מכון ויצמן, בשילוב עם טכנולוגיית לימוד מכונה שיודעת לחזות תגובות בין פני שטח של מולקלות לבין תאים אנושיים, מודיפיי מפתחת יכולת לחזות כיצד חומרי ריח ייתפסו ע"י האף האנושי על פי המאפיינים הפיזיקליים-כימיים שלהם. מתוך היכולת לחזות את תפיסת הריח של חומרים, מודיפיי מפתחת 'ריחות יסוד', שהם החוליה החסרה ביכולת לשדר ריח באינטרנט ל'מדפסת ריח' שבנויה ממחסנית שמכילה את ריחות היסוד.
אחת מיכולות חיזוי הריח של מודיפיי היא היכולת למסך ריח רע באמצעות סביבת חומרים שיחד עם מולקולות הריח הלא נעימות יוצרות 'תמונת ריח' חדשה שהמוח מפרש כריח נעים.
לדברי יגאל שרון, מנכ"ל ושותף מייסד ב- Moodify: "הייחוד שלנו נובע מהיכולת להתמודד עם אחד האתגרים האנושיים הגדולים ביותר: להבין כיצד ניתן להפעיל את חוש הריח בצורה דיגיטלית, אני מאמין שבעתיד הקרוב, בכל בית יהיה 'רמקול ריח' שיאפשר לצרכנים להריח בשמים לפני שהם קונים אותם באינטרנט ולהריח מאפייה או בית קפה שהם רואים בסרט".
Moodify נוסדה בשנת 2017 על ידי יגאל שרון וד"ר יניב ממה, ומעסיקה כ- 25 חוקרים ומפתחים במרכז המו"פ שלה בכפר סבא. בעקבות גיוס ההון והצמיחה העסקית, Moodify תגייס השנה כ-20 חוקרים ומפתחים נוספים.