סגור
סמדר ברבר צדיק
סמדר ברבר צדיק (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
סמדר ברבר־צדיק חוזרת לעבוד עם צדיק בינו: צפויה להתמנות ליו"ר פיבי

המנכ"לית לשעבר של הבנק הבינלאומי נמצאת במגעים מתקדמים לעמוד בראש דירקטוריון חברת ההחזקות, שבאמצעותה מחזיק בינו בבנק. לשניים היכרות ארוכה ויחסי אמון קרובים. ברבר־צדיק תמשיך לכהן במקביל גם כיו"ר עופר השקעות של ליאורה עופר 

תפקיד עוקף חוק שכר בכירים: פחות משנה לאחר שסמדר ברבר־צדיק עזבה את תפקידה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי, שבשליטת צדיק בינו, היא צפויה לחזור לעבוד איתו.
ל"כלכליסט" נודע כי ברבר־צדיק במגעים מתקדמים להתמנות ליו"ר חברת פיבי - החברה הציבורית, שבאמצעותה מחזיק בינו בשליטה בבנק הבינלאומי. ברבר־צדיק תחליף בתפקיד את גיל בינו, בנו של בעל השליטה, שעתיד להישאר דירקטור בחברה.
פיבי אחזקות נסחרת לפי שווי של 5.5 מיליארד שקל, ופעילותה הנוכחית היא החזקה ב־48.3% ממניות הבנק הבינלאומי. מנכ"ל פיבי קובי סיט מכהן כדירקטור בבנק.
ברבר־צדיק, המכהנת כיו"ר עופר השקעות - חברת ההחזקות שבשליטת ליאורה עופר, השולטת בין היתר בחברת הנדל"ן מליסרון - צפויה להמשיך לכהן במקביל בשני התפקידים. בעבר היו שהעריכו כי ברבר־צדיק תתמנה ליו"ר הבינלאומי, אך מינוי כזה יקשה עליה לכהן במקביל בתפקיד בכיר נוסף, וגם ישית עליה את מגבלות חוק שכר הבכירים במערכת הפיננסית.
לברבר־צדיק היכרות ארוכת שנים עם בינו, ובין השניים שוררים יחסי אמון קרובים. היא החלה את דרכה כשעבדה בקבוצת ההשקעות שלו, תפקיד שבמסגרתו לקחה לפני 22 שנים חלק מרכזי בגיבוש העסקה לרכישת הבנק הבינלאומי על ידיו. לאחר הרכישה היא מונתה לדירקטורית בבנק, וב־2005 הצטרפה כשכירה ומונתה לראש החטיבה העסקית. שנתיים לאחר מכן החליפה את המנכ"ל דוד גרנות, תפקיד שבו כיהנה במשך 16 שנים.
במהלך כהונתה כמנכ"לית הבנק הבינלאומי הובילה ברבר־צדיק שורת רכישות של בנקים קטנים, ובהם יובנק, בנק אוצר החייל ובנק מסד, וכן הנהיגה תהליכי התייעלות עמוקים, ששיפרו באופן משמעותי את רווחיות הבנק. הבינלאומי נסחר כיום לפי שווי של 14.8 מיליארד שקל ומנייתו בלטה בשנים האחרונות בעליות אל מול התשואה של מדד הבנקים. מי שהחליף את ברבר־צדיק בתפקיד היה אלי כהן.
מפיבי נמסר כי "סמדר ברבר־צדיק כיהנה במשך שנים בתפקידים שונים בפיבי, ואנו נתכבד אם תחליט לתרום מיכולתה לקבוצה. טרם התקבלו החלטות בידי האורגנים המוסמכים".