סגור
לוגו וול סטריט בטס  Wall Street Bets רדיט
לוגו וול סטריט בטס Wall Street Bets רדיט

שווה יותר מקוקה קולה: המניה שנסקה ב-21,400% בשבועיים, לשווי של 300 מיליארד דולר

מניית הפינטק AMTD Digital מהונג קונג החלה את דרכה בוול סטריט לפני שבועיים במחיר של 7.8 דולר והמריאה בשיאה שלשום ל-1,679 דולר; אתמול כבר נחתכה בשליש כשהמשקיעים קצרו רווחים לא שפויים; כמו עם גיימסטופ ו-AMC אשתקד, שוב היו אלה המשקיעים מרדיט שהטיסו מנייה קטנה לאטמוספרה

מניית חברת הפינטק מהונג קונג AMTD Digital, שסימולה בוול סטריט HKD, היא הדבר החם בשבועות האחרונים מבין כל מניות ה"מם", בקרב המשקיעים "הקטנים" או "החדשים", כפי שהם כונו אשתקד בתקופת המאניה של "שנת המם". אלה הן בדר"כ מניות בעלות שיעור פוזיציות השורט הגבוהות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר לשורט סקוויז.
כאמור מדובר בתופעה שפשטה על וול סטריט בשנת 2021 (ומסתבר שממשיכה גם השנה) בהובלת מניית הגיימינג גיימסטופ gamestop ומניית רשת בתי הקולנוע AMC - שתיהן נחשבו לחברות כושלות שזינקו באלפי אחוזים בהרצת המשקיעים באתר רדיט.
רדיט ידועה בעיקר בפורומי ההשקעות שלה (כמו wallstreetbets), שהיוו את הכר הפורה לתופעת גיימסטופ ומניות ה"מם", ומכה את קרנות הגידור השורטיסטיות. "צבא המשקיעים הקטנים" מרדיט מתנפל על מניות בעלות פוזיציות שורט כבדות וגורם לקרנות הגידור לרכוש את המניות שלו בחסר ולצמצם הפסדים, בתופעה המוכרת בשוקי ההון כשורט סקוויז, שמזניקה את שווי המניות.
והנה צצה לה מניית הפינטק הסינית AMTD שהונפקה בוול סטריט באמצע יולי ונסקה ב-126% שלשום, ומאז הנפקתה טסה ב-21,400%, טרם נפילתה אמש ב-34%, כך פורסם ב-CNBC, כשהמשקיעים קוצרים רווחים לא מציאותיים.
אם משקיע שם 1,000 דולר ביום ההנפקה ומימש טרם הנפילה אמש, הוא יצא ברווח של 214 אלף דולר. מחירה ההתחלתי של המניה עמד על 7.8 דולר והיא הגיעה בשיאה שלשום למחיר של 1,679 דולר. אתמול כאמור נפלה המניה ב-34%, כשחלק מהמשקיעים הרוויחו מיליוני דולרים.
שווי AMTD ניתר שלשום ל-310 מיליון מיליארד דולר – גדול מקוקה קולה (ששוויה 276 מיליארד דולר) ובנק אוף אמריקה. אחרי הנפילה אמש שוויה עומד על 203 מיליארד דולר. AMTD מרוויחה מעמלות משירותיה הפיננסיים שהיא מספקת, והכנסותיה בכל שנת 2021 עמדו על 25 מיליון דולר.
בחברת AMTD עצמה פרסמו מכתב תודה למשקיעים. במכתב אף ציינו כי "לא אירעו אירועים מיוחדים, למיטב ידיעתנו, בנוגע לעסקים שלנו ולפעילויות שלנו מאז ההנפקה", שהובילו לזינוק במניה.