סגור

הנפקה מאכזבת לחברת האשראי מכלול - לפי שווי של 390 מיליון שקל בלבד

ההערכות היו כי שווי חברת האשראי החוץ בנקאי של היזמים צבי זיו ואורי פז וחברת הביטוח כלל יעמוד על 650 מיליון שקל


הנפקה מאכזבת בבורסה למכלול, חברת האשראי החוץ בנקאי של היזמים צבי זיו ואורי פז וחברת הביטוח כלל. מכלול מימון סיימה תהליך הנפקה ציבורית עם גיוס של 110 מיליון שקל ושווי חברה של 390 מיליון אחרי ההנפקה. זאת, לאחר שמעריכי שווי חזו כי החברה תנפיק לפי שווקי של 650 מיליון שקל ואולי אף תגיע לשווי כולל של 800 מיליון שקל.



מכלול פועלת באמצעות שתי חברות־בנות: מכלול צמיחה, שמתמחה בהעמדת מימון חוב מורכב לחברות בינוניות, ומכלול נדל"ן, שמתמחה במימון וליווי בנייה למגורים ופונה ליזמים שעוסקים בתמ"א 38, פינוי־בינוי ועסקאות קומבינציה.
תיק האשראי של מכלול נדל"ן קרוב לסוף מרץ הוא 300 מיליון שקל ותפרש על פני 100 לקוחות. המממנים הם הבנקים, פועלים, לאומי ודיסקונט כאשר כל אחד מעמיד קוו אשראי של 100 מיליון שקל לטובת ריבית שגבוהה באחוז אחד מעל הפריים. כלל ביטוח מעמיד קו אשראי נוסף של 140 מיליון שקל.
תיק האשראי של מכלול צמיחה ייבנה על בסיס 105 מיליון השקלים שגייסה החברה מההנפקה ודיסקונט שהעמיד קו אשראי של 200 מיליון שקל. הבנק יממן באופן קבוע 65% מהתיק בריבית של 1.6% מעל ריבית הפריים. בעלי העניין הבולטים בהנפקה הם כלל שרכשה מניות בהנפקת החברה והגיעה לאחזקה של 24.9% וקרן הגידור נוקד שרכשה יותר מ-5% ממניות החברה.

1 צפייה בגלריה
צבי זיו
צבי זיו
צבי זיו
(עמית שעל)
מכלול הוקמה ב-2018. יו"ר הדירקטוריון של מכלול מימון הוא צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר. מנכ"ל החברה הוא אורי פז, לשעבר מנכ"ל בנק ירושלים ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים. פז משמש גם כמנכ"ל חברת מימון צמיחה. פז מסר לכלכליסט כי החברה קיוותה לשווי של בין 400 ל-450 מיליון שקל, אם כי שווי של 390 מספק את החברה ומצביע על אמון של המוסדיים בדרך הפעולה שלה בשוק האשראי.
מכלול מצטרפת ל־6 חברות אשראי חוץ־בנקאי שהגיעו לבורסה מתחילת השנה - בלנדר, מיכמן, בול, גיבוי, גמא ניהול וגמלא הראל.
שתי האחרונות, בדומה למכלול, נמצאות בבעלות חלקית של חברות ביטוח. הפניקס מחזיקה ב־61.7% בגמא ניהול שנסחרת לפי שווי של 847 מיליון שקל. הראל מחזיקה ב־20% מגמלא הראל - ישירות ובעקיפין דרך חברת גמלא מילניום - שנסחרת לפי שווי של 443 מיליון שקל.
אורי פז מנכל מכלול אמר בתגובה: "אנו מאוד מרוצים מהתוצאות, זה שנכנסו לשוק בתנאים הנוכחיים זה כמובן הישג. אני מברך את עובדי החברה והשותפים שלנו על הנפקה מוצלחת שתאפשר לנו לממש את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בתחומים בהן אנו פועלים וכן בענפי מימון חדשים. אנו מודים על הבעת האמון של שוק ההון בחברה ומנהליה".
וואליו בייס ודיסקונט חיתום הובילו את ההנפקה.