ריטיילורס הגדילה מכירות - אבל הרווח הנקי צלל ב-63%
פתיחת 33 חנויות מאז הרבעון המקביל הביאה לעלייה של 10% במכירות, שהגיעו ל-707 מיליון שקל;אלא שהשחיקה ברווחיות, הירידה במכירות למ"ר והוצאות מימון שזינקו ב-87%, הובילו לצניחה ברווח הנקי ל-14.2 מיליון שקל; ריטיילורס מינתה לדירקטורית את בתו של אחד מבעלי השליטה
התרחבות אגרסיבית של ריטיילורס, עם פתיחת 33 חנויות חדשות מאז תום הרבעון השלישי אשתקד, הביאה לעלייה בהכנסות - אך גם לשחיקה ברווח.
זרוע הנעליים ואופנת הספורט של קבוצת פוקס סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 10.2% במכירות, שהסתכמו ב-707.3 מיליון שקל. אך הרווח הנקי צלל ב-62.6% והסתכם ב-14.2 מיליון שקל, על רקע שחיקת הרווחיות התפעולית וזינוק חד בהוצאות המימון.
מספר החנויות הכולל של החברה עמד בסוף הרבעון על 278 לעומת 245 אשתקד. אולם בנטרול פתיחת החנויות, נרשמה ירידה במכירות החנויות הזהות (סניפים שפעלו הן ברבעון השלישי והן ברבעון המקביל אשתקד, המשמש להשוואה), במיוחד ברשת נייקי - שם נחלשה הפעילות ב-10.3% ל-329.3 מיליון שקל.
עם זאת, כלל חנויות נייקי, שהתרחבו ב-27 סניפים, רשמו עלייה של 11.2% במכירות, אך נתוני המכירות למ"ר ירדו ב-15.6% ל-1,930 שקל למ"ר.
רשת פוט לוקר הציגה מגמה הפוכה: מכירות החנויות הזהות עלו ב-5.3% ל-139.8 מיליון שקל, והמכירות הכוללות, עם תוספת של שש חנויות, עלו ב-11.4% ל-173.5 מיליון שקל. בחנויות הלא זהות עלו המכירות למ"ר ב-6.3% ל-2,551 שקל למ"ר.
הרווח הגולמי של ריטיילורס עלה ב-10.1% ל-367.3 מיליון שקל, אך שיעורו נשחק קלות ל-51.9% מהמכירות. השחיקה נבעה בעיקר מהיחלשות בפוט לוקר - שם עלה הרווח הגולמי ב-4.5% בלבד לשיעור של 46.5% לעומת 49.6% אשתקד. זאת, בשל עלייה ברמת ההנחות שניתנו ללקוחות.
הפגיעה ברווח הגולמי הובילה לירידה ברווח התפעולי של פוט לוקר ב-26.6% ל-7.2 מיליון שקל, ולשחיקת שיעורו ל-4.2% מהמכירות לעומת 6.2% ברבעון המקביל.
מנגד, ברשת נייקי נרשמה עלייה של 13% ברווח הגולמי ל-277.6 מיליון שקל, עם שיפור קל ברווחיות הגולמית ל-55.6%. עם זאת, הירידה במכירות החנויות הזהות ובמכירות למ"ר פגעה ברווח התפעולי, שצנח ב-26.2% ל-34.2 מיליון שקל, ושיעורו ירד ל-6.8% מהמכירות לעומת 10.3% בתקופה המקבילה.
התרחבות החברה גבתה מחיר בהוצאות מכירה ושיווק שטיפסו ב-17.2% ל-314.2 מיליון שקל, במקביל לזינוק של 45.4% בהוצאות הנהלה וכלליות שנומק בהוצאות שכר. בעקבות כך, הרווח התפעולי של החברה כולה צנח ב-29% ל-40.1 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית נחתכה ל-5.7% מהמכירות, לעומת 8.8% ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון זינקו ב-86.7% והסתכמו ב-22.5 מיליון שקל, מתוכן 18.7 מיליון שקל בגין התחייבויות חכירה ו-4.4 מיליון שקל מריבית על הלוואות לטווח ארוך. שילוב זה הוביל לפגיעה חדה בשורה התחתונה.
בריטיילורס ציינו כי צעדים עתידיים מצד נייקי צפויים לתמוך בצמיחת החברה, כולל התרחבות לטריטוריות נוספות ואופטימיזציה של פורמט החנויות. הנהלת החברה הדגישה את אמונתה במותג נייקי ואת כוונתה להעמיק את שיתוף הפעולה עמו.
בתוך כך, סיים אסף ויזל את כהונתו כדירקטור, ובמקומו מונתה מיכל ריבקינד, בתו של אברהם פוקס, מבעלי השליטה (22.33%) בפוקס, המחזיקה בשליטה בריטיילורס.































