סגור
קורס השקעות בשוק ההון
(freepik)

בלעדי
גם לידר יציע ללקוחות השקעה בקרנות לא סחירות

ל"כלכליסט" נודע שבית ההשקעות לידר שוקי הון חתם על שיתוף פעולה בלעדי עם חברת הארבורווסט (HarbourVest) שבמסגרתו יציע למשקיעים ישראלים כשירים השקעה ישירה בקרנות השקעה פרטיות

המירוץ אחר המשקיעים הכשירים נמשך. פחות משנה לאחר שאלטשולר שחם השיק פלטפורמה להשקעה בקרנות לא סחירות, וזמן קצר לאחר שבנק לאומי הודיע שיעניק ייעוץ השקעה בקרנות השקעה פרטיות למשקיעים כשירים, גוף נוסף נכנס לתחום. ל"כלכליסט" נודע שבית ההשקעות לידר שוקי הון חתם על שיתוף פעולה בלעדי עם חברת הארבורווסט (HarbourVest) שבמסגרתו יציע למשקיעים ישראלים כשירים השקעה ישירה בקרנות השקעה פרטיות (פרייבט אקוויטי).
השיווק של הקרנות יעשה דרך החברה־הבת לידר הון פרטי, וסף ההשקעה יעמוד על 250 אלף דולר. בתחילה ישווקו קרנות שמתמחות בקו־אינווסט (כלומר, השקעה לצד קרנות אחרות) וקרנות שמתמחות בסקנדרי (רכישת מניות של חברות פרטיות מידי משקיעים קיימים). בכוונת לידר לגבות דמי ניהול נמוכים מהמקובל בענף (דמי ניהול של 2% ודמי הצלחה של כ־20%). הקרן הראשונה שתשווק היא קרן קו־אינווסט 6 של הארבורווסט שגייסה כבר יותר מ־3.5 מיליארד דולר. קרן הסקנדרי, דובר 11, מגייסת בימים אלו 12 מיליארד דולר.
בלידר מעוניינים לנצל את העלייה במספר העשירים בישראל שהתרחשה על רקע הזינוק בהייטק, מה שייצר שכבה של משקיעים שמחפשים השקעות, בין היתר בתחום האלטרנטיבי.