סגור
אסדת קידוח בקסקין מפרץ מקסיקו נאוויטס
אסדת קידוח של נאוויטס במפרץ מקסיקו (צילום: LLOG Explortaion)

נאוויטס הצליחה להגדיל הכנסות למרות ירידת מחיר הנפט

שותפות הנפט והגז פירסמה דוחות רבעוניים ועידכנה בהתקדמות בשני פרויקטי ענק שלה - הפקת הנפט בפרויקט שננדואה צפויה להתחיל בסוף השנה הבאה, ובחודש הקרוב תודיע נאוויטס על החלטת השקעה סופית במאגר מוניומנט

שותפות הנפט והגז הישראלית נאוויטס פטרוליום עידכנה עם פרסום הדוחות הרבעוניים על התקדמות בשני פרויקטי ענק במפרץ מקסיקו: שננדואה ומוניומט.
כמו כן, ועל אף ירידה במחיר הנפט לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, החברה הצליחה לשמור על יציבות בהכנסות ברבעון השלישי של השנה. יחד עם צמיחה בהכנסות מימון הכוללת ריבית על פקדונות, הצליחה החברה שבניהולו של גדעון תדמור להגדיל את הרווח הנקי.
פרויקט שננדואה צפוי להתחיל הפקה בסוף שנת 2024 – כאשר שלושה קידוחים מתוך ארבעה הסתיימו בהצלחה, והקידוח הרביעי לקראת סיום. בינואר צופה החברה להתחיל בעבודות השלמה לכל הקידוחים. ההשקעה בפיתוח שננדואה עומדת על כ-1.8 מיליארד דולר, כאשר 67% מהסכום כבר שולם. נאוויטס מעריכה שתוכל להפיק מהפרויקט כ-80 אלף חביות ביום, שיהיו שוות כ-1.1 מיליארד דולר בשנת ההפקה הראשונה.
על בסיס התשתית של שננדואה, מפתחת נאוויטס מאגר נוסף במפרץ מקסיקו במרחק של כ-27 ק"מ דרומית לשננדואה – מוניומנט. החברה הודיעה כי במהלך דצמבר תודיע על החלטת השקעה סופית במאגר (FID). במידה והחברה תחליט להשקיע במאגר, מדובר בהכנסות של כ-260 מילון דולר נוספים לקופת החברה.
עוד לפני תחילת ההפקה משני מאגרי הענק שאמורים להקפיץ את נאוויטס מבחינת יכולת הפקה והכנסות, הניבו הפרויקטים הפעילים של החברה כ-27 מיליון דולר, עלייה של כ-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה וזאת הודות להגדלת התפוקה ועל אף שהמחיר הממוצע של חבית נפט (WTI) עמד ברבעון השלישי על 82.3 דולר, לעומת מחיר ממוצע של 91.6 דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי עלה ב-4% ל-15.3 מיליון דולר והרווח תפעולי נשאר דומה עם 11.6 מיליון דולר. הכנסות המימון של החברה עמדו על 10.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023, לעומת הפסד של 292 אלף דולר ברבעון השלישי של השנה שעברה, מה שהוביל לרווח כולל של 18.9 מיליון דולר – עלייה של 26% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.