סגור

צ'ק פוינט שוחקת את הרווחיות עבור הצמיחה - אבל לא כל המשקיעים אוהבים את ההחלטה

החברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר עקפה את התחזיות עם צמיחה של 7% בהכנסות הרבעון הראשון ל-543 מיליון דולר, וירידה קלה ברווח הנקי ל-204 מיליון דולר; המניה יורדת

צ'ק פוינט, שמאז המפולת במניות הטכנולוגיה שבה למעמדה כחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר, מפרסמת דוחות כספיים טובים לרבעון הראשון של 2022. עם זאת המניה מגיבה בירידה במסחר המוקדם בניו יורק.

הכנסות החברה צמחו בקצב שנתי של 7% ל-543 מיליון דולר, בשעה שהאנליסטים ציפו להכנסות נמוכות יותר, של 535 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות עלה מעט לרמה של 398 מיליון דולר והרווח הנקי ירד קלות מ-211 מיליון דולר ל-204 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 1.57 דולר, גם כאן מעל ציפיות השוק שעמדו על 1.55 דולר למניה.
"הרבעון הראשון נפתח חזק", אומרת טל פיין, סמנכ"לית הכספים של ענקית הסייבר הישראלית, "אנחנו ממשיכים לראות האצה במכירות, בחוזים ארוכי טווח".
השיפור הגדול נרשם במכירות של מנוי לפתרונות של צ'ק פוינט עם צמיחה של 14% . על רקע זה, ובנטרול סעיף השירותים, מכירות המוצרים יחד עם דמי מנוי השיגו לראשונה מזה שנים ארוכות קצב צמיחה דו ספרתי.
צ'ק פוינט ביצעה ארגון מחדש עמוק במערך השיווק והמכירות שלה והביאה את סמנכ"לית השיווק של אורקל להוביל את המהלך. לדברי גיל שויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט, מכירות החברה בתחום הענן כבר עברו את הרף של 100 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
גיל שויד מנכל צק פוינט
גיל שויד מנכל צק פוינט
גיל שויד מנכ"ל ומייסד צק פוינט
(צילום: יובל חן)

"שרשרת האספקה ממשיכות להיות סוגיה מאתגרת בכל העולם, וכמו כולם אנחנו משלמים יותר על חומרי הגלם ובגלל זה מצליחים לספק את המוצרים ללקוחות. זה כבר לא לוקח יום יומיים כמו פעם אלא שבוע שבועיים, אבל המתחרים מספקים יותר לאט, ברמה של חודשים אפילו. האתגרים האלה לא יסתיימו ברבעון הבא, אלא בשאיפה לקראת סוף השנה", אמרה פיין.
מעבר לעלייה בעלויות שקשורות לחומרי הגלם, צ'ק פוינט הגדילה גם את כוח האדם ב-15% במכירות ובפיתוח, וזו הסיבה לעלייה בהוצאות התפעול מ-208 מיליון דולר לפני שנה ל-238 מיליון דולר היום.
לצד ההאצה בקצב הצמיחה והגידול בעלויות, צ'ק פוינט שומרת על רווחיות גבוהה, עם שולי רווח תפעולי של 44% . במצב השווקים היום, הנתון הזה זוכה לאהדה רבה יותר מצד המשקיעים. זו גם הסיבה לכך שמניית צ'ק פוינט התנהגה בניגוד לכיוון הכללי בשוק מניות הטכנולוגיה במחצית השנה האחרונה ורשמה עלייה מרשימה של 12% לשווי של 17 מיליארד דולר.