סגור

בלעדי
עסקה של מאות מיליוני דולרים לאלקטרה נדל"ן ול־BH במיאמי

החברה שבשליטת האחים זלקינד רכשה, בשותפות עם הקבוצה להשקעות בנדל"ן, קרקע ב־100 מיליון דולר. השתיים מתכננות להקים במתחם, בעלות של מאות מיליוני דולרים, עד 5,000 יחידות דיור להשכרה. אלקטרה אמריקה תחזיק ב־75% מהפרויקט

עסקה גדולה לאלקטרה נדלן במיאמי, פלורידה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה ושותף מקומי, וחברת BH גרופ, רכשו מגרש ענק ב־100 מיליון דולר במיאמי, שעליו אלקטרה ו־BH יפעלו להקים המקום מקבץ של 5,000-4,000 יחידות דיור להשכרה. עוד נודע ל"כלכליסט" נודע כי ההשקעה הצפויה בפרויקט היא של מאות מיליוני דולרים. ההשקעה של אלקטרה נעשתה ישירות באמצעות החברה־הבת (100%) אלקטרה אמריקה - ולא באמצעות קרנות שאלקטרה מנהלת. בקרקע, שמשתרעת על פני 300 דונם כ־30 קילומטרים דרומית למרכז מיאמי, שוכן מרכז הקניות סאות'לנד מול, המשתרע על 61 אלף מ"ר פי 3 מקניון רמת אביב. הנכסים הבנויים במקום יעברו שיפוץ מאסיבי בידי הרוכשים.


BH היא חברת השקעות ופיתוח נדל"ן הפועלת במיאמי ומוכרת בעיקר בשל עסקאות שחתמה בשנה האחרונה עם טדי שגיא, לרכישת פרויקטים במיאמי. שגיא ביצע 4 עסקאות יחד עם BH, הראשונה היתה הקמת מרכז אורבני יוקרתי בפאלם ביץ' בהשקעה כוללת של חצי מיליארד דולר; השנייה היתה הקמת פרויקט מגורים יוקרתי על קו החוף בצפון מיאמי, בהשקעה כוללת של 86 מיליון דולר; השלישית היתה הקמת פרויקט מגורים יוקרתי בפישר איילנד ב־700 מיליון דולר; והרביעית היתה השקעה של 500 מיליון דולר במגדל יוקרה בפאלם ביץ', מיאמי.
בקרקע, שמשתרעת על פני 300 דונם כ־30 קילומטרים דרומית למרכז מיאמי, שוכן מרכז הקניות סאות'לנד מול, המשתרע על 61 אלף מ"ר - פי 3 מקניון רמת אביב
בדצמבר האחרון הודיעה אלקטרה נדל"ן על השקת קרן רביעית שמטרתה לבצע השקעות במקבצי דיור בדרום־מזרח ארה"ב ולמקסם את שוויים על ידי ניהול אקטיבי ותוכניות השבחה, באותה מתכונת פעילות כפי שבוצע ב־3 קרנות ההשקעה הראשונות. הקרן השלישית להשקעות במקבצי דיור סיימה ביולי 2021 את שלב הגיוס עם התחייבויות להשקעה של 980 מיליון דולר, לעומת יעד גיוס של 500 מיליון דולר בעת השקת הקרן. אלקטרה נדל"ן, שבראשה היו"ר גיל רושינק, והמנכ"ל אמיר יניב, פועלת באמצעות שש קרנות ייעודיות שהקימה, המנהלות מעל 3 מיליארד דולר. בעלי השליטה בחברה הם האחים מייק ודני זלקינד.

1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 14.5.20 מימין מייקי זלקינד ו דניאל זלקינד
מוסף שבועי 14.5.20 מימין מייקי זלקינד ו דניאל זלקינד
מימין: מייקי ודניאל זלקינד, בעלי השליטה בקבוצת אלקטרה
(צילום: ישראל הררי)

בכל אחת מהקרנות שהקימה אלקטרה נדל"ן שותפה בדמי הניהול, ומקבלת אחוזים מהרווחים. בקרקע במיאמי, 30 ק"מ ממרכז העיר, תחזיק אלקטרה אמריקה ב־75% מהזכויות והשותף המקומי ב־25%. שטחי המסחר הקיימים בשטח מניבים היום מיליוני דולרים שמיועדים לשרת את החוב של בעלי הקרקע היוצאים. בנוסף לקרנות הנדל"ן אלקטרה החלה בפעילות קרן ריט למלונאות, שבמסגרתה רכשה שלושה מלונות ב־2021 במחיר כולל של 202 מיליון דולר. החברה השלימה גיוס ראשוני של 500 מיליון דולר לקרן המלונאות. אלקטרה גם מקימה שלוש קרנות חדשות: קרן חוב נוספת, קרן נוספת להשקעה במקבצי דיור, וקרן להשקעה במשרדים בבריטניה.
לאלקטרה נדל"ן 4 מקורות הכנסה: רווחים שוטפים שנובעים מהיותה שותף מוגבל (LP) בקרנות; רווחי שערוך נכסים כ־LP; דמי ניהול שנתיים; ודמי הצלחה כתוצאה מהשפעת הרווח משערוך הנכסים או מימושם. הכנסות החברה עמדו על 625 מיליון שקל ב־2021 והיא רשמה רווח נקי של 423 מיליון, שקל פי 3 מאשר ב־2020.
מאלקטרה נדל"ן לא נמסרה תגובה.