סגור
מגדל וייס בולטהאופ
מגדל וייס־בולטהאופ. חוזים ארוכי טווח (צילום: רוטשילד מערכות שילוט בע"מ)

בלעדי
מגדל ביטוח רוכשת 50% מבניין וייס־בולטהאופ בת"א ב-230 מיליון שקל

חברת הביטוח רוכשת את הזכויות מהיזמים, קבוצת וייס וקבוצת בולטהאופ. הבניין, שממוקם בדרך בגין, מושכר בעיקר לחברת המשרדים להייטק שבבעלות רשת פתאל. ה־NOI עומד על 26 מיליון שקל בשנה

חברת הביטוח מגדל רוכשת 50% ממגדל וייס־בולטהאופ בתל אביב תמורת 230 מיליון שקל, בעסקה שמשקפת לנכס שווי של 460 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". מגדל ביטוח מבצעת את העסקה מכספי העמיתים (90% מהסכום) והנוסטרו של החברה, ללא מינוף.
מגדל ביטוח רוכשת את הזכויות במגדל, שהוא חלק מפרויקט We TLV, מהיזמים שלו — קבוצת וייס של האחים רוני ויואל וייס, וקבוצת בולטהאופ השקעות שבבעלות רן פרסברג. שתי הקבוצות מחזיקות כיום בבניין בחלקים שווים והן מוכרות את הזכויות למגדל ביטוח בחלקים שווים.
הקמת הבניין הושלמה לפני חצי שנה ומאז הוא אוכלס במלואו. מדובר בבניין בן 12 קומות בשדרות מנחם בגין בת"א, סמוך למגדלי עזריאלי ופרויקט מידטאון. השטח הכולל של הבניין הוא 15.5 אלף מ"ר ויש בו 186 מקומות חניה. הבניין מושכר במלואו לשלושה שוכרים בחוזים למשך 20-10 שנים (כולל אופציות להארכה): חברת סוויטצ'־אפ שבבעלות רשת המלונות פתאל, השוכרת את רוב השטח (11.5 אלף מ"ר) ועוסקת בהשכרה, עיצוב וניהול של משרדים לחברות הייטק; רשת חללי העבודה המשותפים ריג'ס, ששוכרת 3,750 מ"ר; ויינות ביתן, ששוכרת את קומת הקרקע המסחרית, ובימים אלה מסבה אותה לסניף של רשת קארפור. הבניין צפוי להניב NOI שנתי של 26 מיליון שקל, צמוד מדד — דבר שמשקף תשואת NOI של 6%.
קבוצת וייס פעילה בתחום הנדל"ן כבר כ־30 שנה ומרבה לשתף פעולה עם קבוצת סופרין. השתיים הקימו במסגרת קבוצת רכישה בניין הצמוד לזה שנמכר למגדל, שמתפרס על פני 28 קומות וכולל משרדים, מסחר ודירות. קבוצת וייס מחזיקה בכמה נכסים מוכרים ובהם מגדל דיסקונט בת"א, והיא שותפה עם חברת התחבורה דן ביבוא אוטובוסים חשמליים של הייגר הסינית לישראל. יש לה גם פעילות של יבוא צמיגים, והיא משווקת את מוצרי מפעל הפיס באזור המרכז.
גם פרסברג פועל באמצעות קבוצת בולטהאופ בתחום הנדל"ן, בעיקר בייזום ושיווק מגורים, והוא מייבא מוצרי חשמל ומטבחים של המותג בולטהאופ. לקבוצת וייס ולבולטהאופ פרויקט משותף עם רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת מוטי בן־משה ושותפים נוספים, שבמסגרתו מוקמים שני מגדלי מגורים ובהם 390 דירות ברחוב תוצרת הארץ בת"א. באמצע 2019 בחן פרסברג השקעה בחברת הקנאביס קאנומד עם עדי צים. העסקה לא יצאה לפועל ומאז דעך ההייפ של ענף הקנאביס, וכיום קאנומד, שנהפכה לשלד, נסחרת בבורסת ת"א תחת השם גפן מגורים, נמצאת בשליטת הקבלן האשדודי צחי אבו ופועלת גם היא בתחום הנדל"ן.
למגדל ביטוח יש תיק נדל"ן בשווי כולל של 23 מיליארד שקל, והוא מהווה 7.5% מנכסיה המנוהלים. רוב האחזקות (21 מיליארד שקל) מיוחסות לתיק העמיתים. מרבית התיק (15 מיליארד שקל) בישראל, והוא כולל 60 נכסים דוגמת מגדל המוזיאון ומגדלי אלון בת"א.
במונחי שווי, תיק הנכסים של מגדל ביטוח דומה בהיקפו לזה של ביג, שלה תיק בשווי 23.6 מיליארד שקל. במונחי שווי הפורטפוליו, ביג היא חברת הנדל״ן המניב השנייה בגודלה בבורסת ת״א, אחרי עזריאלי עם תיק נכסים בשווי 39 מיליארד שקל.