סגור

עודד שריג מחוץ לדירקטוריון כלל ביטוח, סאמט בדרך לתפקיד היו"ר

דירקטוריון כלל אחזקות, בראשות חיים סאמט, החליט להשאיר את שריג בחוץ, וכך גם את יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס לשעבר, במינוי הדירקטוריון הראשון של חברת ביטוח ללא גרעין שליטה. הבחירות מחזקות את כוחו של אלפרד אקירוב בכלל, ונציגו סאמט, יו"ר כלל אחזקות, צפוי להיבחר גם ליו"ר החברה-הבת כלל ביטוח

דירקטוריון כלל אחזקות השאיר את המפקח על הביטוח לשעבר עודד שריג מחוץ לדירקטוריון כלל ביטוח. שמו של שריג לא נכלל ברשימת שמונת הדירקטורים שבהם בחר דירקטוריון כלל אחזקות לכלל ביטוח.


כלל אחזקות מחזיקה כמעט ב-100% ממניות כלל ביטוח, וכחברה ללא גרעין שליטה זו הפעם הראשונה שהיא בוחרת דירקטוריון לפי המתווה החדש של רשות שוק ההון.
הבחירה מבטאת את הדומיננטיות של אלפרד אקירוב בכלל אחזקות, באמצעות אלרוב נדל"ן, עם אחזקה של 15% ממניות החברה. נציגו של אקירוב בדירקטוריון, חיים סאמט, נבחר לאחד משמונת המועמדים, יחד עם מאיה ליקוורניק ורוני מליניאק, שלושתם חברי דירקטוריון כלל אחזקות. שמותיהם לא נכללו ברשימת שמונת החברים שהומלצו על ידי הוועדה של רשות שוק ההון. הוועדה, בראשות השופט בדימוס ספי אילון, המליצה על שני חברים מהדירקטוריון של כלל אחזקות, השופטת לשעבר ורדה אלשיך והדירקטור יאיר ברטוב.

2 צפייה בגלריה
פרופ' עודד שריג יו"ר מגדל לשעבר
פרופ' עודד שריג יו"ר מגדל לשעבר
עודד שריג
(צילום: נועם מושקוביץ')

שלושת הנבחרים האחרים של דירקטוריון כלל אחזקות הם מומלצי הוועדה, שאינם חברי דירקטוריון כלל אחזקות: דני וקנין, מנכ"ל מנופים לשעבר ומנהל ההשקעות הראשי לשעבר בהפניקס; ישראל גלעד, שהיה יועץ משפטי של הראל; ואלי שמש. שלושה דירקטורים חיצוניים ימשיכו לכהן בדירקטוריון כלל ביטוח: גד ארבל, רחל אדטו ואורלי שדה.
בין השמות שלא נבחרו בולט גם יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס לשעבר. שריג נחשב למועמד ליו"ר כלל ביטוח, והחלטת דירקטוריון כלל אחזקות לא לבחור בו סוללת את בחירתו של סאמט, יו"ר כלל אחזקות, לתפקיד יו"ר כלל ביטוח במקביל, כפי שהיה עד היום בחברה.
כאמור, סאמט נבחר כנציגו של אקירוב, אם כי לדבריו הוא מכהן לטובת החברה ולא כנציג של אקירוב. ביום ראשון הבא תבחר אספת בעלי המניות בכלל ביטוח את שמונת הדירקטורים.

2 צפייה בגלריה
חיים סאמט
חיים סאמט
חיים סאמט