סגור

קריפטומאניה: רווחי קוינבייס זינקו פי 24, אך המניה מוחקת 20% מאז הנפקתה

התנודתיות החריפה בשווי המטבעות הווירטואליים בחודש האחרון לא פסחה על מניית בורסת המסחר בקריפטו שהונפקה באפריל; עם זאת, הצמיחה הגוברת במסחר במטבעות דיגיטליים הזניקה את רווחי קוינבייס ברבעון הראשון ל-771 מיליון דולר

בורסת המסחר בקריפטו קוינבייס נהנית מההתעניינות הגוברת מצד משקיעים במטבעות הווירטואליים, כך ניתן להתרשם, לפחות לפי תוצאות הרבעון הראשון. אך הדבר אינו בא לידי ביטוי במסחר בוול סטריט.


הרווח הנקי (קוינבייס החלה להיסחר בנאסד"ק רק ברבעון הנוכחי) עמד על 771 מיליון דולר, או 3.05 דולר למניה, בהתאם לציפיות - הרבה מעל 177 מיליון דולר שרשמה ברבעון הרביעי של 2020, ופי 24 לעומת הרבעון הראשון של 2020, אז עמד הרווח הנקי על 32 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
קוינבייס קוין בייס
קוינבייס קוין בייס
קוינבייס
(צילום: גטי אימג'ס)

ההכנסות עמדו על 1.80 מיליארד דולר, זאת לעומת 585 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020 ו-191 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד. זהו דו"ח הרווח הראשון של החברה מאז החלה להיסחר בנאסד"ק באמצע אפריל.
עם זאת, שוק הקריפטו רשם תנודתיות חריפה בחודש האחרון והדבר לא פסח על מניית קוינבייס, שנופלת ב-19.9% מאז הנפקתה, כשמחיר השיא שלה עמד על 350 דולר למניה ביום הראשון שלה למסחר. עתה מחיר המניה (נכון לנעילה אמש) עומד על 265 דולר.
קוינבייס אף הזהירה שהשוק מלא ביריבות שמגבירות את התחרות. החברה הוציאה סכומים גדולים על שיווק ופיתוח כדי להישאר צעד אחד לפני המתחרות.
"ההתרחבות המהירה של כלכלת הקריפטו יצרה גם אתגרים לקוינבייס. אנו ממשיכים לנוע במהירות כדי להתמודד איתם, והם דוחפים אותנו קדימה", ציינו בחברה. קוינבייס, מאתרי ההמרה הגדולים בעולם, הוערכה ב-85 מיליארד דולר בחודש שעבר כאשר יצאה להנפקה.
הנפקתה היוותה אבן דרך משמעותית עבור תעשייה שנחשבה במשך זמן רב מסוכנת ולא בטוחה עבור משקיעי מיינסטרים. קוינבייס מקלה על לקוחותיה לסחור במטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, והיא גובה עמלה מהעסקאות.
החברה הודיעה כי יש לה כיום 56 מיליון משתמשים רשומים, לעומת 34 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. אך מניית החברה ירדה לאחר שמטבעות הקריפטו ירדו מהשיאים שקבעו, ושווייה עומד כיום על 53 מיליארד דולר.
עוד בענייני קוינבייס - המטבע הדיגיטלי דוג'קוין מזנק היום ב-33% (מוקדם יותר ב-40%) עד לרמה של 55 סנט בעקבות ציוץ של מייסד טסלה אלון מאסק והודעה של קוינבייס כי תרשום את המטבע למסחר בתוך חודש וחצי עד חודשיים.
עם זאת, המטבע עדיין רחוק מהשיא שקבע בשבוע שעבר - 67 סנט. בתוך כך הביטקוין עולה ב-1.7% לרמה של יותר מ-50 אלף דולר, האת'ריום עולה ב-5% ל-3,892 דולר, והריפל - ב-7% ל-1.383 דולר.
מאסק צייץ אתמול כי הוא עובד עם מפתחי דוג'קוין על שיפור היעילות בביצוע עסקאות בו. זאת אחרי שביום רביעי הפתיע ואמר כי טסלה תפסיק לקבל תשלומים בביטקוין מחשש להשלכות סביבתיות, והוביל לירידה בשווי המטבעות מסוג זה.