סגור

מניית AMC זינקה השבוע ב-116%, והשורטיסטים הפסידו 1.23 מיליארד דולר

אחת המניות הבולטות שעמדה במוקד "מתקפת הצעירים" על קרנות הגידור שמחזיקות בפוזיציות שורט רשמה השבוע עלייה חדה; אתמול היתה הפעילה ביותר בוול סטריט, כשלא פחות מ-650 מיליון מניות החליפו ידיים

משקיעים המחזיקים בפוזיציית שורט על מניית רשת בתי הקולנוע AMC אינטרטיינמנט הפסידו בשבוע האחרון סכום מוערך של 1.23 מיליארד דולר. זאת לאחר שראלי של המניות הוביל לזינוק של 116% במחירן, כך לפי נתונים שאספו ב- S3 Partners.


המניה של AMC אמנם ננעלה אתמול (ו') במסחר בוול סטריט בירידה של 1.5% ובמחיר של 26.12 דולר, אך מדובר בעלייה שבועית חדה ממחיר של 13.68 דולר, שנקבע ביום שני. בשיאה נסחרה השבוע המניה במחיר של 36.72 דולר. מניית רשת בתי הקולנוע נחשבת לאחת מהמניות שבמוקד "מתקפת הצעירים", כמו מניית גיימסטופ. מדובר באחת מהתופעות הבולטות בשוקי המניות בשנה החולפת: משקיעים משתפים פעולה ומבצעים רכישה מסיבית של מניות שנמצאות בפוזיציית שורט רחבה, וגורמים נזקים לגופים המוסדיים ולקרנות הגידור שמחזיקים בפוזיציות השורט.

1 צפייה בגלריה
פנאי קולנוע AMC ניו יורק
פנאי קולנוע AMC ניו יורק
קולנוע של AMC בניו יורק
(צילום: איי פי )

מניית AMC היתה הפעילה ביותר בפער ניכר בבורסת ניו יורק אתמול, כשיותר מ-650 מיליון מניות החליפו ידיים. נפח המסחר הממוצע ל-30 יום עמד על מעל 100 מיליון מניות, כך לפי FactSet.
פוזיציות השורט המרובות על המניה תרמו ככל הנראה לראלי השבוע. בסביבות 20% ממניות החברה הן תחת פוזיציה, לעומת ממוצע של 5% למניה טיפוסית בארצות הברית. כשמניה במצב זה עולה במהירות, מחזיקי פוזיציית השורט נאלצים לרכוש בחזרה מניות שהולוו כדי לסגור את הפוזיציה ולצמצם הפסדים. הרכישות המאולצות הללו לרוב מתניעות אף יותר את הראלי.
החברה דיווחה החודש כי המשקיעים הפרטיים החדשים ב-AMC מחזיקים בסביבות 80% מ-450 מיליון מניות החברה, נכון ל-11 במרץ. היוזמות הללו מצד המשקיעים הפרטיים, שהגיעו לשיא בינואר, העלו את מחיר המניה ל-20 דולר מ-5 דולר, ואיפשרו לחברה להפחית את נטל החובות שלה לכ-600 מיליון דולר. האג'נדה המוצהרת של המשקיעים הפרטיים היא לשמור על AMC בחיים ו"לפגוע" במשקיעים המוסדיים, המחזיקים לרוב בפוזיציית השורט.
מניית AMC זינקה ביותר מ-1,100% מאז ינואר, להפתעת האנליסטים בוול סטריט. החברה נקלעה לקשיים על רקע מגפת הקורונה וסגירת בתי הקולנוע. בשיא המשבר החובות שלה עמדו על 5 מיליארד דולר, והיה עליה לדחות תשלומי שכירות של 450 מיליון דולר.
בתי הקולנוע נפתחים כעת מחדש, אך בפני AMC עוד נותרו מכשולים. בכל זאת, החברה סיימה את הרבעון הראשון עם מיליארד דולר בנזילות – הסכום הגבוה במאה שנות קיומה - אך הכסף הזה יספיק לה רק עד סוף השנה הבאה אם הצופים לא ישובו בהמוניהם ויפצו על החודשים האבודים.
"מה שחשוב זה הטווח הארוך, והחברה הזו לא תצליח להרוויח שוב", הכריז האנליסט ריץ' גרינפילד, מייסד חברת לייטשד פרטנרס. עדיין, ביום האחרון של 2019 שווי השוק של החברה עמד על 751.87 מיליון דולר, וביום שישי השווי שלה כבר עמד על 11.9 מיליארד דולר.