סגור

טושיבה: אחת היחידות עברה מתקפת כופר, נבצע הערכה אסטרטגית

ההתקפה נחתה על ענקית מוצרי הצריכה והאלקטרוניקה היפנית בתקופת ההתאוששות ממשבר הקורונה, בו צנח הרווח התפעולי שלה בכ-20%. הבחינה האסטרטגית תתבצע כדי להגדיל את הערך התאגידי. החברה חזתה השנה עלייה של 63% ברווח התפעולי

חברת טושיבה היפנית הודיעה היום שתבצע הערכה אסטרטגית מחודשת. זאת לאחר שוויתרה על הצעת קנייה של 20 מיליארד דולר, בעוד יחידה שלה העוסקת בייצור מערכות תשלומים ומדפסות טוענת שעסקיה באירופה נפגעו ממתקפת סייבר.

רשת התקשורת NHK אמרה שהתוקפת היתה דארקסייד (DarkSide), קבוצת האקרים אותה האשים ה-FBI במתקפה על ה-Colonial Pipeline, חברת הולכת הדלקים הגדולה בארצות הברית, המפעילה מערכת ענק של צינורות דלק ברחבי ארצות הברית, ואשר נאלצה להשבית את פעילותה. חברת אבטחת המידע מיטסוי בוסן אמרה שדארקסייד פרסמה הצהרה בה היא לוקחת אחריות על המתקפה.

1 צפייה בגלריה
מטה טושיבה טוקיו יפן
מטה טושיבה טוקיו יפן
מטה טושיבה בטוקיו. ירידה ברווח התפעולי
(צילום: איי פי)
טושיבה, ענקית מוצרי הצריכה החשמליים והאלקטרוניים אשר מייצרת גם רכיבים לתעשיית האלקטרוניקה, מסרה שהיא מקימה ועדת סקירה אסטרטגית שתמצא דרכים להגביר את הערך התאגידי שלה, ושמינתה יועץ כלכלי מ-UBS.
בטושיבה חזו עלייה של 63% ברווח התפעולי השנתי, בעודה מתאוששת מהמגפה. החברה מצפה לרווח תפעולי של 1.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת תחזית גבוהה מעט יותר שנאספה על ידי 13 אנליסטים שנסקרו על ידי רפיניטיב.
בשנה החולפת היתה ירידה של 20% ברווח התפעולי של טושיבה, נמסר מהחברה.