סגור

קרדיט 24 פרסמה תשקיף לקראת הנפקה: מכוונת לגיוס של 30 מיליון שקל

חברת הפינטק, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית למתן אשראי, תגייס לפי שווי של עד 160 מיליון שקל כחברת מו"פ. קרדיט 24 מגיעה להנפקה עם גירעון בהון העצמי של 6.6 מיליון שקל, מעסיקה שישה עובדים בלבד והכנסותיה ב-2020 עמדו על 3.7 מיליון שקל

חברת הפינטק קרדיט 24 פרסמה את תשקיף ההנפקה שלה בבורסה בתל אביב. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית אוטומטית למתן אשראי, מבוססת בינה מלאכותית, ומכוונת לגיוס של 30-20 מיליון שקל לפי שווי של 160-120 מיליון שקל כחברת מחקר ופיתוח.
קרדיט 24 מגיעה להנפקה עם גירעון בהון העצמי של 6.6 מיליון שקל. החברה מעסיקה שישה עובדים בלבד, והכנסותיה ב-2020, שנת הקורונה, עמדו על 3.7 מיליון שקל - לעומת 3.6 מיליון שקל שנה קודם לכן. החברה סיימה את 2020 בהפסד של 5.4 מיליון שקל ואת 2019 בהפסד של 3.6 מיליון שקל.
הקבוצה שלוקחת את החברה להנפקה, אורקום ונ.א.ד.ש, תשקיע בה 16 מיליון שקל (מתוכם 5 כבר הושקעו), לפי שווי של 32 מיליון שקל בלבד. תנאי העסקה סוכמו לפני כשנה וחצי, כאשר הקבוצה היא שחקן לטווח ארוך בחברה.
הפלטפורמה של קרדיט 24 מעבדת ומנתחת באופן אוטומטי ושוטף נתונים פיננסיים ממגוון מקורות ועל בסיסם מסיקה מסקנות, מקבלת החלטות ומבצעת בזמן אמת את כלל תהליכי חיתום האשראי, העמדתו, תפעולו וניהולו, ללא מגבלה באשר למספר הלקוחות המבקשים את האשראי, כאשר אחד היתרונות המרכזיים של החברה הוא ביכולת לנהל מאגר לקוחות עצום בכוח אדם מצומצם.
1 צפייה בגלריה
מייסדי קרדיט 24 זיו רוזבך ערן הורוביץ ו אסף יופה
מייסדי קרדיט 24 זיו רוזבך ערן הורוביץ ו אסף יופה
מייסדי קרדיט 24 - זיו רוזבך, ערן הורוביץ ואסף יופה
(צילום: קרדיט 24)
בעלי השליטה בחברה הם ערן הורוביץ ואסף יופה, יוצאי יחידת 8200, וזיו רוזבך, שהוא יוצא יחידת ממר"ם. היזמים מחזיקים ב-54% ממניות החברה באמצעות חברת גט קליקס בע"מ; איתן הורוביץ מחזיק ב-6%; ושאר המניות מוחזקות בנאמנות על ידי משקיעים פרטיים באמצעות אלטשולר שחם (40%). את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס חתמים.
בין חידושי החברה, שהוקמה בשנת 2015, פיתוח מערכת One Stop Shop בעולמות האשראי, המאפשרת לגופים בינלאומיים בתחום הפיננסיים, מוסדיים וכן לחברות קמעונאיות לחדור לעולמות האשראי באמצעות הטכנולוגיה הייחודית של החברה, והכל על בסיס מודל Revenue Share.
בתשקיף ההנפקה מציינת החברה כי היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי עם אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל לפעילות בתחום המשכנתאות, וכן עם אחת מחברות התעופה בישראל.