סגור

מאגר לווייתן סידר לדלק קידוחים רבעון מוצלח

הרווח מלווייתן ברבעון הראשון של 2021 עמד על 93 מיליון דולר, פי שלושה לעומת הרבעון המקביל ב-2020; סך הכל הרווח הנקי בחברה-הבת של קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, עמד על 115 מיליון דולר - לעומת 84 מיליון דולר ברבעון המקביל; מאגר תמר לעומת זאת רשם נתונים מאכזבים

דלק קידוחים יהש של יצחק תשובה רשמה רבעון ראשון מוצלח ב-2021. זאת בעיקר הודות לרווחים שרשמה ממאגר לווייתן, שהגיעו ל-93 מיליון דולר – פי שלושה מהרווחים ברבעון הראשון של 2020, אז עמדו על 31 מיליון דולר.


דלק קידוחים, המנוהלת בידי יוסי אבו, סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 115 מיליון דולר, לעומת 84 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020. הכנסות החברה עמדו על 184 מיליון דולר ברבעון, לעומת 121 מיליון דולר ברבעון המקביל.

1 צפייה בגלריה
לווייתן לוויתן לויתן אסדה אסדת קידוח גז טבעי 2
לווייתן לוויתן לויתן אסדה אסדת קידוח גז טבעי 2
אסדת קידוח גז טבעי - לווייתן
(צילום: אלבטרוס)

המכירות מלווייתן היו של 1.4 BCM (יחידות חום) לגורמים בישראל, וכמות זהה למצרים ולירדן.
מאגר תמר לעומת זאת תרם רווח של 22 מיליון דולר בלבד ברבעון, לעומת 53 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה מציינת כי הירידה ברווח הנקי בתמר מיוחסת בעיקרה לתחילת התשלום של היטל רווחי נפט וגז (היטל ששינסקי), שהשותפות בתמר משלמות למדינה החל מדצמבר 2020. עם זאת, המאגר רשם ירידה גם במכירות של 0.3 BCM.
דלק קידוחים חתמה על מכירת חלקה במאגר תמר לממשלת אבו דאבי תמורת 1.1 מיליארד דולר.
יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים: "הביצועים של לווייתן ממשיכים לעלות על כל התחזיות, מדגישים את הצלחת קונספט היצוא האזורי, ומבליטים את היותו של לווייתן מאגר מהמעלה הראשונה בזירה הגלובלית".
אבו הוסיף כי "בזמן הקרוב נשאף להמשיך ולקדם את היעדים שהצבנו לעצמנו: השלמת העסקה למכירת תמר, יישום מהלך השינוי המבני ויצירת התנאים שיאפשרו לנו להתקדם להרחבת מאגר לווייתן. העלייה הדרמטית במכירות מפרויקט לווייתן מאפשרת לדלק קידוחים ולמשקיעיה ליהנות מתזרים מזומנים יציב שיאפשר פיתוח וצמיחה המתבססים על קידום הרחבת לווייתן ופיתוח מאגר אפרודיטה לצד חלוקת רווחים למשקיעים".