סגור
ענת בוגנר מנכלית דלתא
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מוגים (צילום: אוראל כהן)

עלייה של 22% ברווחי דלתא מותגים, לצד שחיקה ברווחיות התפעולית

החברה מסכמת רבעון שלישי עם רווח של 37.2 מיליון שקל, גם בזכות התחזקות השקל מול הדולר; ההתרחבות בפעילות הזכיינות גררה נסיגה ברווחיות התפעולית ל-14.5%, לעומת 15.2% ברבעון המקביל בשנה שעברה - אך תרמה לצמיחה של 16.4% במכירות

פתיחת 19 חנויות חדשות מתחילת השנה וצמיחה אורגנית הקפיצו את מכירות דלתא מותגים, שבשילוב עם ההשפעה החיובית של התחזקות השקל, חתמה את הרבעון השלישי עם שיפור ברווחיות הגולמית, לצד נסיגה ברווחיות התפעולית.
עלייה של 70% בהכנסות מימון, כתוצאה מהכנסות מהפרשי שער לאור התחזקות השקל, תרמה לקפיצה של 22% ברווח הנקי שעמד על 37.2 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 27.9 מיליון שקל.
מכירות הקבוצה צמחו ב-16.4% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו 336.2 מיליון שקל. התחזקות השקל ביחס לדולר וירידה בעלויות הובלה (בקיזוז הסטת חלק ממכירות העונה למכירות סוף עונה בעקבות מבצע עם כלביא), הובילו לעלייה של 16.7% ברווח הגולמי, שהסתכם ב־198.8 מיליון שקל. העלייה תרמה לשיפור הרווחיות הגולמית ל-59.2% מהמכירות, לעומת 59% ברבעון המקביל אשתקד.
דלתא מותגים שפועלת בעיקר בשוק המקומי - ובשליטת קבוצת דלתא גליל - מחזיקה ברשתות הלבשת בית והפנאי תחת המותגים דלתא ו-FIX, רשת מוצרי ספורט ויוגה תחת המותג Rei Panta, רשת מוצרי הלבשה תחתונה ומוצרי טיפוח וקוסמטיקה של המותג Victoria's Secret, ורשת האווירה של המותג Bath & Body Works, בפריסה ארצית של 240 חנויות.
התרחבות חנויות דלתא מותגים גררו עלייה של 20% בהוצאות מכירה ושיווק, והצמיחה במכירות המותגים בזכיינות הובילה לכך ששיעורן מהמכירות עלה ל-42.9% לעומת 41.7% בתקופה המקבילה. השיפור ברווח הגולמי חלחל לרווח התפעולי, שטיפס ב-10% ל-48.6 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נשחק ל-14.5%, לעומת 15.2% ברבעון המקביל. זאת משום פעילות המותגים בזכיינות מאופיינת בשיעור רווח תפעולי נמוך יותר מפעילות המותגים בבעלות.
פעילות האונליין של החברה, באתרי הסחר שהיא מפעילה למותגים השונים, רשמה עלייה של 3.2% במכירות שהסתכמו ברבעון ב-42.6 מיליון שקל. מכירות אלו היוו 12.7% ממכירות החברה, לעומת 14.3% ברבעון המקביל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים צמחו מכירות האונליין ב-18.5% ל־131 מיליון שקל, נתח של 14.7% ממכירות החברה, לעומת 13.6% בתקופה המקבילה אשתקד.
מזג האוויר הסוער בסוף השבוע החולף הוביל לחדירת מי גשמים למרכז הלוגיסטי החדש של החברה, המצוי בשלבי הקמה וטרם נמסר לחברה. בדלתא ציינו כי בשלב זה לא ניתן להעריך את היקף הנזק ואת השפעת האירוע על לוח הזמנים של פרויקט המרלו"ג החדש, אם בכלל.
בהמשך להסכם זיכיון שחתמה בפברואר האחרון להקמה ולהפעלת 20 חנויות ואתר אונליין בגרמניה למותג Bath & Body Works, בהשקעה של 40 מיליון שקל - תפתח חברה בת של דלתא מותגים עד סוף השנה את אתר האונליין, שיופעל גם במדינות שכנות: צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה. בנוסף, חתמה החברה על שלושה הסכמי שכירות לחנויות בגרמניה, שייפתחו במחצית הראשונה של השנה הבאה.
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים, מסרה: "החברה ממשיכה בצמיחה המואצת, המשתקפת בתוצאות החזקות וברווחיות הרבעון השלישי. מתחילת השנה פתחנו 19 חנויות חדשות בכלל המותגים, ובשנת 2026 מתוכננות להיפתח 29 חנויות נוספות. מכירות המותגים בזכיינות צוברות תאוצה עם 21 חנויות, לעומת 9 חנויות ברבעון המקביל בשנה שעברה".