סגור

רולס רויס מודיעה על "המכונית החשמלית הטובה בעולם"

יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית פרסמה הודעה מפורטת ומלאת פאתוס אודות דגם חשמלי חדש שצפוי להיחשף בשבועות הקרובים

רולס רויס נערכת להצגתו של דגם כל-חשמלי חדש שצפויה להתקיים במהלך השבועות הקרובים. כך עולה מהודעה לתקשורת שפרסמה היצרנית הבריטית, כהכנה לקראת חשיפתו של דגם שצפוי להיות הרכב החשמלי היקר בעולם. רולס רויס, שאינה מתביישת לכנות את מכוניותיה "המכוניות הטובות בעולם" מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, לא היססה להתייחס לדגם החדש בפרסומים מסוימים כ"מכונית החשמלית הטובה בעולם" במספר הזדמנויות, מה שמעלה לא מעט ספקולציות לגבי המפרט של הרכב.


כך, היצרנית הבריטית פרסמה בלילה מניפסט ארוך תחת הכותרת: "נבואה, הבטחה ויישום". כנהוג ברולס רויס, כל הצהרה של היצרנית מלווה בלא מעט פאתוס עם דגש על הקשרים היסטוריים. ואכן, רולס רויס מציינת כי "באפריל 1900 ציין צ'ארלס רולס, מאבותיה המייסדים של רולס רויס, כי בעתיד יהיו רכבים חשמליים". כדי שכבודו של שותפו של רולס, הנרי רויס, לא ייגרע חלילה, מציינת החברה כי הנרי רויס היה אחד ממהנדסי החשמל הראשונים בבריטניה והתמחה בין היתר ביצור מוצרי חשמל כגון נורות ופעמוני דלתות, כמובן לפני שחבר לרולס כדי לייצר מכוניות.
לפי רולס רויס, ב-1902 החל רויס לייצר אביזרים עבור מכוניות חשמליות עבור יצרני רכב אחרים (שנעלמו מאז, לא מעט מכיוון שיצרני רכב כדוגמת רולס רויס הפכו את המכוניות החשמליות ללא כדאיות ליצור) או כפי שרולס רויס מתארת זאת בפרסומיה: "אם כי רולס עצמו מעולם לא בנה מכונית חשמלית, הוא ייצר מנועי בעירה פנימית שגילמו את העקרונות שאנו רואים כיום בייצור מנועים חשמליים: גמישות נטולת מאמץ, פעולה שקטה ותחושת עוצמה. מאמציו בתחום זה מדגישים את זכותה ההיסטורית של רולס רויס כמנהיגה עולמית בתחום ההנעה החשמלית הן מבחינת יוקרה והן מבחינת מעמד חברתי".

2 צפייה בגלריה
סמל רולס רויס
סמל רולס רויס
סמל רולס רויס
(צילום: רולס רויס)

הצהרותיה הפומפוזיות של רולס רויס עשויות להישמע אולי מוגזמות, שלא לומר משתדלות יתר על המידה לקשור בין עבר לעתיד, אבל מבחינת רולס רויס מדובר באחד האירועים החשובים בתולדות היצרנית: בדומה לרוב יצרני רכבי היוקרה, גם רולס רויס יודעת היטב שלא תוכל לייצר עוד מכוניות מזהמות. בניגוד לפיג'ו, טויוטה או כל יצרנית אחרת, ברולס רויס אין מנועים שמזהמים מעט: כל דגמי היצרנית מצוידים במנועי ענק שפולטים כמויות משמעותיות של זיהום - עם מערכות הנעה היברידית או בלעדיהן - ולכן היצרנית תהיה חייבת להציג בקרוב דגם חשמלי.
אבל הלקוחות של רולס רויס רחוקים מלהיות לקוחות רגילים: מדובר בכסף ישן - לקוחות סופר שמרנים שאיכות הסביבה לא בהכרח חשובה להם כמו הידיעה הברורה שבדומה להוריהם, הם יקבלו את מכונית היוקרה הטובה ביותר בעולם. זן אחר של לקוחות של רולס רויס הם דווקא כסף חדש - כזה שנמצא בסין ובדובאי. לקוחות כאלה דורשים דווקא את המימד התדמיתי שמתלווה לבעלות על רולס רויס. ובמקרה כזה צריך לשכנע את הלקוחות פחות אודות האיכויות הנשגבות של המכונית - ויותר אודות היותה יחודית.
הצהרתה של רולס רויס כוללת התייחסות למכונית חשמלית ניסיונית אחת שהיצרנית ייצרה (בתמונה) ה-102 EX שהיתה מעין ניסיון ראשון לייצר רכב חשמלי, אבל לפי רולס רויס הדגם החדש של היצרנית לא יהיה מבוסס על דגמי רולס רויס קיימים. באשר ללוחות זמנים לייצור, רולס רויס כהרגלה מקפידה על גישה שמרנית ומציינת כי הייצור "יבוצע עד שנת 2030". לוח זמנים זה שהוא מן הסתם מאוד מעורפל ולא ממש מדויק, נובע בין היתר מהעובדה שרולס רויס נהנית מרשימות המתנה ארוכות לדגמיה החדשים. כלומר, סביר להניח שהודעה זו של רולס רויס כבר תגרום השבוע ללקוחות בבריטניה, שנגחאי ודובאי לסור אל סוכנויות רולס רויס כדי להביע התעניינות ולקבל מועדי אספקה יותר מדויקים.

2 צפייה בגלריה
רולס רויס EX102
רולס רויס EX102
רולס רויס EX 102
(צילום: יצרן)