סגור
עמדת טעינה של מכוניות חשמליות בארה"ב חדש
עמדת טעינה של מכוניות חשמליות בארה". המס נועד למלא בור תקציבי (צילום: AP)

לא רק בישראל: קליפורניה נערכת לגביית מס נסועה על רכב חשמלי

על פי פרסומים בארה"ב, בעלי רכב חשמלי בקליפורניה יידרשו לשלם שלושה סנט לכל מייל של נסיעה ברכב חשמלי כדי לכסות על אובדן ההכנסות ממיסוי דלק. בישראל נבחנת הטלת מס נסועה על בעלי רכב חשמלי בסכום של 15 אגורות לק"מ 

קליפורניה, המדינה ששיעור חדירת הרכב החשמלי בה הוא מהגבוהים בארה"ב - רבע מהמכוניות שנמכרו בקליפורניה ב-2023 היו חשמליות או מכוניות בעלות הנעת פלאג אין הייבריד - החלה בתהליך בחינת הטלת מס נסועה על רכב חשמלי, כך מפרסמים אמצעי תקשורת בארה"ב. על פי הפרסומים, בעלי רכב חשמלי בקליפורניה יתבקשו במהלך החודשים הקרובים להירשם למה שמוגדר כ"תוכנית פיילוט" בת חצי שנה שבמסגרתה בעלי מכוניות חשמליות ישלמו שלושה סנט לכל מייל של נסיעה ברכב חשמלי. הרישום לתוכנית מבטיח לנהגים שיסכימו להשתתף בפיילוט תשלום של 400 דולר.
גם בישראל נבחנת הטלת מס נסועה על בעלי רכב חשמלי (בגובה 15 אגורות לקילומטר) אך זו טעונה החלטת ממשלה.
על פי הפרסומים בארה"ב, הטלת מס הנסועה על בעלי מכוניות חשמליות מיועדת למלא "בור" בתקציב המדינה שמיועד לתחזוקת כבישים באמצעות כספים המגיעים ממיסוי על דלק. שלפי פרסומים בארה"ב, בכבישי קליפורניה כבר נוסעות 1.2 מיליון מכוניות חשמליות אשר יגרמו למדינה ל"הפסד" של 4.4 מיליארד דולר בעשור כתוצאה מהיעדר מיסוי על דלק.
--