סגור
רכב של חברת טסלה S tesla model s
טסלה S (צילום: James Lipman)

טסלה גילתה את הגלגל: מציעה הגה עגול בחלק מהדגמים

יצרנית המכוניות החשמליות הציעה עד עתה רק הגה שחלקו העליון קטום, וכעת הלקוחות יוכלו לבחור גם הגה סטנדרטי; במקביל הרשויות בארה"ב פתחו בחקירה לאחר שני מקרים שבהם גלגל ההגה של מכוניות טסלה Y מודל 2023 התנתק בנסיעה

טסלה העולמית מודיעה על סוג של שדרוג לדגמים הבכירים - שדרוג שכבר זמין לרכישה בישראל: הגה עגול.
בשנת 2021 חשפה טסלה את YOKE, הגה שחלקו העליון קטום. המטרה, בין היתר, היא לאפשר לנוהג ברכב לשלוט בו באופן יותר טוב, וגם להפחית את מספר הכפתורים והבקרות שעל גלגל ההגה.
טסלה אינה היחידה שבחרה בהגה כזה עבור מכוניותיה. גם בטויוטה הוצג הגה דומה בדגמים החשמליים. אלא שהעובדה שטסלה כלל לא הציעה ללקוחותיה אפשרות של הגה עגול גררה לא מעט ביקורת - וכעת החברה מכריזה כי תציע הגה רגיל בדגמים X ו-S.
העדכון של טסלה כבר מופיע באתר היצרנית. בישראל ניתן כעת לרכוש טסלה מודל S עם מה שהיצרנית מגדירה כ"הגה סטנדרטי", כלומר עגול. הלקוחות עדיין יכולים גם להזמין את YOKE, כאשר שתי האפשרויות אינן דורשות תוספת תשלום.
במקביל דווקא ההגה העגול של דגם אחר של טסלה גורם ליצרנית לכאבי ראש: לפי פרסומים בארה"ב, NHTSA, הסוכנות האמריקאית לבטיחות בדרכים, פתחה בחקירה לאחר שני מקרים שבהם גלגל ההגה של מכוניות טסלה Y מודל 2023 התנתק בנסיעה. לפי פרסומי NHTSA, "שני רכבים נמסרו לבעליהם כשבורג האבטחה אשר מחבר את גלגל ההגה למוט ההגה (כלומר לתושבת שעליה מורכב ההגה) היה חסר".
לפני כשבוע חתכה טסלה את מחירי הדגמים הבכירים שלה - מודל X ומודל S. מחירו של מודל S ירד מ-96.6 אלף דולר ל-91.3 אלף דולר; ומחיר מודל X ירד מ-111.6 אלף דולר ל-101.3 אלף דולר. עם זאת הוזלות אלה אינן יוצאות לפועל, נכון לעכשיו, בשווקים מחוץ לארה"ב.