סגור
אוטובוסים אוטובוס תחבורה ציבורית של חברת אלקטרה אפיקים אלקטרה-אפיקים
אוטובוסים (דוברות אלקטרה אפיקים)

העונה החמה: במשרד התחבורה רוצים לקיים את בדיקות החורף כבר בקיץ

רכבים מסחריים כבדים, רכבי אספנות ואוטובוסים מחויבים בבדיקת חורף מקיפה החל בראשית אוקטובר, אך בשל ריבוי החגים מתכננים במשרד להקדים אותן כבר לאוגוסט עד דצמבר; בעקבות כך ייתכן מצב שכלי רכב יספיקו לנסוע ולצבור ליקויים עוד לפני הגשם

משרד התחבורה רוצה לערוך בדיקות חורף לרכבים בשיא הקיץ, כבר החל מחודש אוגוסט, חודשים ארוכים לפני הגעת החורף, כך עולה מטיוטת תיקון לתקנות התעבורה שהפיץ המשרד.
כיום על פי חוק מחויבים רכבים מסחריים אשר שוקלים מעל עשר טונה, רכבי אספנות ואוטובוסים לבצע מדי שנה בדיקת חורף מקיפה אשר מתקיימת מתחילת אוקטובר ועד תחילת נובמבר במכוני בדיקה. הסיבה לבחירה באוקטובר נובעת כמובן מהגעתו של החורף, אם כי בשנים האחרונות החורף מגיע בנובמבר-דצמבר.
מספר הרכבים אשר נדרשים לבדיקות חורף, כך מפרסם משרד התחבורה, הוא 98 אלף. אולם לפי המשרד ריבוי חגי תשרי בספטמבר ובאוקטובר אינו מאפשר ביצוע של הבדיקות במועד הנקוב – ולכן הוא מבקש לאפשר ביצוע של הבדיקות מ-1 באוגוסט, כלומר הרכב יוכל לנסוע בכבישי ישראל במשך ארבעה חודשים לפני תחילת הגשמים בפועל. תוקף האישור יהיה עד 1 בדצמבר, כלומר בעלי רכבים אשר זקוקים לבדיקה יוכלו לבצע את הבדיקות גם זמן רב לפני מועד תחילת החורף (כלומר הרכב יספיק לנסוע חודשים ולצבור ליקויים), אך גם במהלך נובמבר, כלומר אחרי שהגשמים הראשונים כבר הגיעו.
יש לציין כי בעבר האריך משרד התחבורה את תוקף בדיקות החורף לתחילת נובמבר, וכעת כאמור יוכלו משאיות לנסוע בכבישי ישראל שבועות ארוכים לפני תחילת הגשמים, ולצבור ליקויים בלי שיעברו את הבדיקה.