סגור
רכב טסלה מודל S טסלה S
טסלה S (צילום: טסלה )

חקירה בארה"ב: ריקול הענק בטסלה לא תיקן כראוי פגם בטיחותי

יצרנית הרכב החשמלי ערכה בדצמבר את הריקול הגדול אי פעם - ליותר מ-2 מיליון מכוניות - כדי להתקין אמצעי בטיחות נוספים לפונקציית הטייס האוטומטי שלה. עתה עולה מהודעת מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב כי עולה חשש לגבי איכות התיקון בעקבות תאונות שאירעו

מינהל הבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) הודיע היום (ו') שהוא פותח בחקירה לגבי הריקול של 2 מיליון כלי רכב שביצעה טסלה בדצמבר כדי להתקין אמצעי בטיחות נוספים לפונקציית הטייס האוטומטי שלה.
המינהל מסר שהוא פותח בחקירה לאחר שעלו חששות לגבי איכות התיקון, בעקבות מספר תאונות בהן היו מעורבות מכוניות שעברו אותו.
הרגולטור מסר שטסלה הוציאה עדכוני בטיחות שנראים קשורים לחששות שהעלה, אך לא הפכה אותם ל"חלק מהריקול, ולא החליטה לתקן פגם שעלול היה להביא לסכנה לבטיחות". החקירה הנוכחית מתנהלת לאחר שהמינהל ביצע במשך שלוש שנים חקירה קודמת בנוגע למערכת הטייס האוטומטית, ועתה נמסר מטעמו כי נמצאה ראיה ל"כשל בטיחותי קריטי".
טסלה מסרה בדצמבר שהריקול שלה, שכלל 2.03 מיליון מכוניות, והיה הגדול בהיסטוריה, נועד לוודא שהנהג שם לב למצב הרכב בזמן שהוא נעזר במערכת הסיוע המתקדמת. עוד מסרה אז שתוכנת בקרת המערכות של הטייס האוטומטי שלה עלולה שלא למנוע שימוש לרעה מצד הנהג, ובכך להגדיל את הסיכוי לתאונה.
החקירה הנוכחית כוללת את דגמי Y, X, S, 3 ואת הסייברטראק המצוידים בטייס אוטומטי ויוצרו בשנים 2012-2024.
המינהל מסר שבמהלך החקירה שפתח לגבי הטייס האוטומטי באוגוסט 2021 הוא זיהה 13 מקרי תאונה, שבהם נהרג אדם אחד לפחות ונוספים נפצעו קשה. כן זוהה שימוש לרעה במערכת מצד הנהג באופן שניתן היה לצפות מראש וגרם לתוצאות הקשות.