סגור

מובילאיי: מתחילים בניסויי רכב אוטונומי בניו יורק

לדברי החברה הישראלית, היא תבצע לראשונה ניסויי רכב אוטונומי בעיר כולה, תוך כדי התמודדות עם הולכי רגל, נהגים פרועים וצורך בחניה כפולה. לפי מובילאיי, צי רכבי החברה ייבחן גם בתנאי גשם ונסיעה במנהרות

מובילאיי הודיעה על תחילת ניסויי רכב אוטונומי בניו יורק. במסגרת הניסוי תבצע החברה נסיעות ברחבי העיר באמצעות צי רכבים אוטונומיים, לאחר שקיבלה אישור ממדינת ניו יורק.
לפי מובילאיי, החברה הישראלית היא הראשונה שמבצעת ניסויי רכב אוטונומי בניו יורק כולה, תוך כדי התמודדות עם הולכי רגל, נהגים פרועים וצורך בחניה כפולה. לפי מובילאיי, צי רכבי החברה ייבחן גם בתנאי גשם ונסיעה במנהרות (אם כי ניו יורק אינה עמוסה מאוד בתקופת הקורונה).
יצרני רכב גדולים הצהירו בעבר על כוונות לבצע ניסויי רכב אוטונומי בניו יורק, אך נסוגו מכוונתם מסיבות שונות. כבר ב-2017 הודיע מושל ניו יורק אנדרו קומו על כוונה לקיים בניו יורק ניסוי רכב אוטונומי ראשון בשיתוף ג'נרל מוטורס, שהיתה אמורה להתחיל בניסוי אוטונומי בניו יורק ב-2018, כאשר מכוניות שברולט היו אמורות להתמקד בנסיעה אוטונומית באזור מנהטן. אבל ג'נרל מוטורס בחרה במפתיע לסגת מן הפרויקט במה שתואר בתקשורת האמריקאית כסיבות פוליטיות שנבעו ממתחים בין המושל קומו לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו. בין היתר ציין דה בלאזיו: "אני לא אוהב את הפרויקט, אני חושב שהוא מסוכן".
2 צפייה בגלריה
מובילאיי בניו יורק
מובילאיי בניו יורק
מובילאיי בניו יורק
(צילום: מובילאיי)
אלא שמאז התרחשו מספר תהליכים. מצד אחד תעשיית הרכב העולמית הפחיתה באופן ניכר את השקעותיה בתחום הרכב האוטונומי, ומצד שני השחקנים החזקים שנותרו התרחקו מניו יורק לטובת ערים ומדינות אחרות בארצות הברית וגם מחוץ לה.
כך לדוגמה ג'נרל מוטורס, שנדחתה כאמור בניו יורק, הודיעה לפני כשלושה חודשים כי תפעיל את השירות בדובאי. בחודש שעבר קיבלה ג'נרל מוטורס אישור להסיע נוסעים במכוניותיה האוטונומיות בקליפורניה. יצרני רכב ושירותי הסעות נוספים כמו WAYMO הודיעו גם הם על ניסויים בקליפורניה, שנחשבת יותר מקלה גם מבחינה רגולטורית וגם מבחינת התוואי ותנאי הנסיעות. זה מותיר את ניו יורק כרגע כעיר שגם הצליחה "לשרוף" את הניסוי של ג'נרל מוטורס וגם כעיר שיצרני הרכב הגדולים לא ממהרים לבצע בה ניסויים בגלל הצפיפות והדוחק.
2 צפייה בגלריה
אמנון שעשוע מובילאיי
אמנון שעשוע מובילאיי
אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי
(צילום: יונתן הפנר)
בניו יורק התרחש שינוי חשוב נוסף: מועצת העיר קבעה בשלהי 2018, לאחר שג'נרל מוטורס ויתרה על ניו יורק, כי פעילות חברות ההסעות השונות כמו אובר וליפט תוגבל בשטחי העיר, מה שמכשיר את הקרקע לשירות רכב אוטונומי, שלניו יורק אין.
אבל יותר חשוב מכך, יצרן הרכב או שירות ההסעות האוטונומי הראשון שיצליח לפעול בניו יורק אולי לא יכניס כל ניו-יורקי למכונית אוטונומית, אבל כן יחזיק במידע. גם כניסתה של ג'נרל מוטורס לניו יורק, שלא התרחשה ב-2018, לוותה אז בהצהרות על חשיבות מיפוי רחובות העיר לנסיעה אוטונומית. כעת החברה הראשונה שתמפה את כל העיר תוכל לספק מידע זה, על כל פוטנציאל הרווח הטמון בו, לכל חברה שתחפוץ להפעיל רכב אוטונומי בעיר בעתיד.