סגור

פרשת הפורשה "המזויפת": סיינפלד יפצה את בנה של לילי ספרא

ב-2013 רכש הקומיקאי פורשה שהוגדרה כ"נדירה" ב-1.2 מיליון דולר; כמה שנים לאחר מכן מכר אותה לחברה הקשורה לבנה של המיליארדרית מנישואיה השניים; ואולם אז התברר כי הרכב עבר שיפוץ או צביעה מחדש שלא התאימו למפרט היצרן שעליו הוצהר

הקומיקאי ג'רי סיינפלד יפצה את החברה של בנה מנישואים קודמים של המיליארדרית לילי ספרא, אלמנתו של הבנקאי אדמונד ספרא, בעקבות מכירת מכונית שלא היתה "כשרה".
סיינפלד עצמו נחשב לאספן נלהב של מכוניות פורשה ומשמש כשגריר של המותג הנוהג להחליף מכוניות פורשה בתדירות גבוהה. ב-2013 רכש סיינפלד מסוכנות "יורופיאן קולקטיבלס" מכונית פורשה 356 A GT/GS קאררה ספידסטר מודל 1958, תמורת 1.2 מיליון דולר.
ה-356 נחשבת למכונית הספורט הראשונה של פורשה - ודגמי הקאררה (על שם מרוץ הקאררה פנאמריקנה), שצוידו במנוע מוכן למרוצים, נחשבים נדירים; ואולם הגביע הקדוש של רוכשי דגם זה הוא הספידסטר, דגם שפורשה יצרה במיוחד עבור השוק האמריקאי בהשראת מקס הופמן , סוכן של פורשה ומרצדס בנץ שעלה לגדולה בארה"ב. הספידסטר הפתוחה לא היתה נדירה, אבל ספידסטר קאררה בצבע ירוק עם ריפודים שחורים נחשבת לנדירה במיוחד, מה שגרם לסיינפלד כאמור לרכוש את המכונית בתום לב ובידיעה שמדובר בדגם נדיר.
2 צפייה בגלריה
ג'רי סיינפלד פורשה
ג'רי סיינפלד פורשה
ג'רי סיינפלד ומכונית פורשה
(צילום: Complex)
אחרי שלוש שנים מכר סיינפלד את הפורשה במכירה פומבית מיוחדת באי אמיליה - אירוע סגור ואקסקלוסיבי בו מולטי מיליונרים נחשפים למכוניות אספנות שחלקן מוצעות למכירה. המכירה שהתקיימה בשנת 2016 היתה חלק מאירוע מיוחד בו נמכרו חלק ממכוניות הפורשה של סיינפלד ללקוחות נבחרים. וכך החליפה ה-356 ידיים פעם נוספת - תמורת 1.4 מיליון דולר (1.54 מיליון דולר כולל עמלת מוכר) - הפעם לפיקה פריו, חברה פרטית הממוקמת באי ג'רזי הבריטי.
לפי פרסומים זרים, פיקה פריו קשורה לקרלוס מונטוורדה, בנם של ספרא ובעלה השני אלפרדו פרדי גרינברג, אשר שינה את שמו ל"מונטוורדה".

2 צפייה בגלריה
לילי ספרא
לילי ספרא
לילי ספרא
(גטי)
לפי פרסומים בארה"ב, בשנת 2017 הוחלט בפיקה פריו על מכירת הפורשה הנדירה, אך בניגוד לסיינפלד אשר סמך על הסוכנות שמכרה לו את המכונית, החליטו בפיקה פריו להזמין מומחה למכוניות פורשה שיבדוק אותה - וזה קבע כי מדובר אמנם בפורשה 356 A, אך המפרט אינו אותנטי; כלומר מדובר במכונית שכנראה שעברה שיפוץ או צביעה מחדש שלא התאימו למפרט היצרן שעליו הוצהר.
הפרסומים בארה"ב אינם מפרטים את גובה סכום הפיצוי המוסכם בין פיקה פריו לסיינפלד, אך ככל הנראה הקומיקאי רכש בחזרה את הפורשה בסכום שלא פורט.