סגור
העיתון הדיגיטלי
20.03.25
ברוס ספרינגסטין פרסומת ג'יפ סופרבול 2021
ברוס ספרינגסטין בפרסומת לג'יפ בסופרבול 2021 (צילום: Jeep)

מברוס ספרינגסטין להריסון פורד: פרסומת הסופרבול של ג'יפ מציגה שינוי גישה

בפרסומת של ג'יפ בסופרבול 2025, החברה בחרה לתקן את הכישלון של 2021 עם ברוס ספרינגסטין ולהימנע ממסרים פוליטיים. הפעם, עם הריסון פורד, ג'יפ מציגה מסר אחיד ומאחד, המתמקד בחירות אישית ובערכים של אחדות, מבלי להיכנס כלל למחלוקות פוליטיות

הלילה התקיים בארה"ב סופרבול 2025 - אירוע הספורט שאמריקאים רבים מחשיבים כ"גביע הקדוש, של תחרויות הספורט בארה"ב". שמות הקבוצות, פרישתו של טום בריידי וצעקות הבוז שהיו מנת חלקה של טיילור סוויפט בטקס מחווירים בהשוואה למה שנחשב מדי שנה לאטרקציה הגדולה ביותר לצופים בבית: הפרסומות. מכיוון שמדובר בפרסומות שמגיעות למיליוני בתי אב, מי שמרשה לעצמו לפרסם בסופרבול במחיר 8 מיליון דולר לחצי דקת שידור הם בדרך כלל יצרני רכב, חברות ביטוח, ענקיות קמעונאות וכדומה.
והשנה- אחת הפרסומות היותר מעניינות הייתה הפרסומת של ג'יפ. מדוע דווקא ג'יפ? כי בפרסומת הודמת שלה זו הצליחה לגעת בנושא אחד שעליו אסור לדבר: פוליטיקה. ולמרות שג'יפ לא אמרה מילה על פוליטיקה היא הצליחה אז לייצר אנטגוניזם אדיר וקריאות להחרמת החברה. וכעת – ג'יפ צריכה לתקן.
סיפור פרסומת הסופרבול הראשונה של ג'יפ הוא, בקצרה, כישלון מהדהד. למעשה, את הפרסומת הראשונה של ג'יפ קשה מאוד למצוא ביוטיוב – היא נמחקה. בפרסומת הראשונה של ג'יפ מככב ברוס ספרינגסטין, אייקון אמריקאי שקשה מאוד למצוא בית בארה"ב שבו הוא לא מוכר. בפרסומת מסביר ספרינגסטין על קיומה של כנסיה קטנה בקנזס. בכנסיה זו כולם WELCOME והיא אינה נסגרת אף פעם. לאמריקאים אדוקים זה בהחלט התאים, אבל ספרינגסטין הלך רחוק מדי. הוא דיבר על פוליטיקה באופן ישיר. "האמצע הוא מקום שקשה להגיע אליו, בין אדום לכחול" הסביר ספרינגסטין בפרסומת. "פחד אינו מה שטוב בנו וחופש אינו רכושם של מעטים ברי מזל, חופש שייך לכולנו".
המסר של ספרינגסטין היה נאור- אבל השנה היתה 2021- סמוך לסוף הסוער של כהונת טראמפ הראשונה. תומכי טראמפ כלל לא הבינו את המסר הפייסני של הפרסומת. מבחינתם דווקא ספרינגסטין, הסמל האמריקאי יצא נגדם. ה"דיבור הליברלי" לא התאים לרפובליקנים בכלל וקריאות להחרים את ג'יפ נשמעו באופן תכוף. ואז בג'יפ הבינו: ג'יפ אינה טסלה.
תומכי טראמפ הם אנשים שאוהבים שטח, ברביקיו, בירה ואת הדגל האמריקאי. ועכשיו הם זועמים ומוכנים לתת את כספם לסוכנויות שמוכרות פורד ברונקו. התרעומת על ג'יפ שהעזרה להתערב בפוליטיקה היתה אדירה – ואז היא קיבלה מתנה: בדיוק היום לפני 4 שנים שוטר תנועה בניו ג'רזי עצר רכב לבדיקה שגרתית וגילה שהנהג הוא לא אחר מברוס ספרינגסטין. ספרינגסטין היה מאוד מנומס ושיתף פעולה עם השוטר- ולכן כאשר נשאל האם שתה, הזמר ענה שכן. בדיקת אלכוהול גילתה שהיה שיכור. ג'יפ מיהרה להוריד את הפרסומות שלה בכיכובו בטענה שמדובר במעשה שאינו ראוי, ולא חלילה בגלל הזעם האדיר שעוררה היצרנית בקרב תומכי טראמפ.
כעת לג'יפ יש פרסומת חדשה, בכיכוב דמות לא פחות אמריקאית, לא פחות מקובלת ולא פחות מבוגרת: הריסון פורד בן ה-82, אינדיאנה ג'ונס, האן סולו,ובימים אלה החוואי ג'ייקוב דאטון בסדרה 1923 שהיא למעשה חלק מפרנצ'ייז "יילוסטון" שנהנה מפופולריות אדירה בארה"ב. אבל הפעם ג'יפ נזהרה מאוד מלדרוך על אצבעותיהם של דמוקרטים – או של רפובליקנים. המסרנים הומוגניים, אין שום אזכור למפלגות או לסכסוכים. המסר אישי -כלומר, כל אדם רשאי לפרש את המונח "חירות" כראות עיניו.
אנחנו כותבים את הסיפורים של עצמנו וחירות היא כן, לא או אולי". "חירות היא של כולם אבל צריך להרוויח אותה", מסביר פורד כשברקע צילומים של ג'יפים ממלחמת העולם השניה. "גיבורים אינם מונעים מגאווה, גאווה היא נהג נוראי" מסביר פורד. ואז הוא מסביר כי "חופש הוא היכולת להעניק השראה" כשברקע נראים בעלי פורד ברונו צופים במי שנוהגים בג'יפ. הפעם אין לג'יפ מסרים על "כחול" ועל "אדום", רק על אחדות, אבל גם כאן ג'יפ מתחכמת: לבעלי ג'יפ יש מנהג בו הם מנפנפים אחד לשני באופן מיוחד. ה-JEEP WAVE נולד למעשה במלחמת העולם השניה ובג'יפ מסבירים בעקיפין: לא משנה מי אתה, נפנוף תקבל כי יש לך ג'יפ. המסר אינו מפלג ועובד על האינדיבידואל: "תבחרו את מה שעושה אתכם מאושרים" מסביר פורד ומסכם "וכל זה למרות שקוראים לי פורד".