סגור
U6 AIWAYS
U6 AIWAYS . "ממשיכה כרגיל" (צילום: יצרן)

דיווחים בסין: יצרנית הרכב AIWAYS מעכבת משכורות מספר חודשים

בפרסומים נחשפו המיילים של יצרנית הרכב הסינית, שהסבירה לעובדיה כי תשלום המשכורות שלהם נדחה גם במרץ, "מסיבות אובייקטיביות", אך לא פירטה מהן. לאחר מכן הצהירה היצרנית כי היא "ממשיכה לפעול כרגיל"

יצרנית הרכב הסינית AIWAYS אינה מסוגלת לשלם לעובדיה את משכורות חודש מרץ במועדן, כך מפרסמים מספר אמצעי תקשורת בסין.
לפי אותם פרסומים, היצרנית התקשתה לשלם לעובדיה גם את משכורות חודש פברואר ונאלצה לדחות את התשלום. באי מיילים אשר נחשפו בתקשורת הסינית הסבירה AIWAYS לעובדיה כי היא דוחה את תשלום המשכורות "מסיבות אובייקטיביות", אך לא פירטה את הסיבות אשר דורשות ממנה לדחות את התשלום.
לפי הצהרת AIWAYS שפורסמה באמצעי תקשורת סינים – "קיים עיכוב בתשלומי משכורות אך החברה ממשיכה לפעול כרגיל".
בתקשורת הסינית מופיעים חדשות לבקרים דיווחים על יצרני רכב אשר נקלעו לקשיים מסיבות שונות ומגוונות. עיקר הדיווחים אינם נוגעים ליצרניות הענק הסיניות כמו צ'רי, ג'ילי ודונגפנג, שחלקם קמו כיוזמות ממשלתיות עוד לפני שנות השמונים, אלא בעיקר ליצרניות חדשות יחסית שקמו במהלך העשור הקודם, לרוב לאחר גיוסי הון. חלק מן היצרניות מצליחות לגייס את ההון הדרוש להמשך פעילותן אך חלק אינן שורדות.
גם יבואני הרכב בישראל למדו על בשרם כי חלק מיצרניות הרכב הסיני אינן מבוססות כפי שניתן לחשוב. בעבר כבר דיווחו יבואנים בישראל על סגירת עסקאות שיווק והפצה של יצרניות סיניות אשר קרסו עוד לפני הבשלת ההסכם ליבוא בפועל.