סגור

מצב חירום בטוקיו: תערוכת הרכב בוטלה לראשונה זה 67 שנה

תחלואת הקורונה ביפן מחמירה והרשויות צפויות להכריז על מצב חירום בבירה, וגם באוסקה ובעוד שני מחוזות; זאת במקביל להיערכות לקיום אולימפיאדה עוד שלושה חודשים

תערוכת הרכב של טוקיו בוטלה לראשונה ב-67 שנות קיומה וזאת בגלל עלייה במקרי התחלואה מנגיף הקורונה ביפן, כך מדווח ה-BBC. על ביטול האירוע נמסר בשעה שמארגני אולימפיאדת הקיץ מקדמים את תכניותיהם לקיום המשחקים בעוד שלושה חודשים, אך במקביל דווח שביטול המשחקים שכבר נדחו עדיין נמצא על הפרק.


ביטול תערוכת הרכב באה על רקע הכרזה צפויה של יפן על מצב חירום בטוקיו, אוסקה ושני מחוזות נוספים וזאת החל מ-25 באפריל ועד ל-11 במאי. יפן ניצבת בפני זינוק במקרי הקורונה, שמקורו בגרסאות זיהומיות יותר של הנגיף.
1 צפייה בגלריה
תערוכת הרכב בטוקיו
תערוכת הרכב בטוקיו
תערוכת הרכב בטוקיו (ארכיון)
(צילום: שאטרסטוק)


תערוכת הרכב של טוקיו, שהחלה את דרכה בשנת 1954 ומתקיימת בדרך כלל אחת לשנתיים, אמורה הייתה להתקיים באוקטובר. האירוע האחרון, שהתקיים בשנת 2019, משך כ-1.3 מיליון מבקרים, כך על פי התאחדות יצרני הרכב ביפן.
יו"ר הארגון, אקיו טויודה, שהוא גם נשיא יצרנית הרכב הגדולה ביפן, טויוטה, אמר כי האירוע הופסק משום ש"קשה לקיים את התוכנית המרכזית שלו בסביבה בטוחה ומוגנת". מארגני התערוכה אמרו כי בניגוד לתערוכות גדולות אחרות בתעשייה שהתקיימו בתקופת המגפה באופן מקוון, לא היו תוכניות לקיים גם תערוכה זו כאירוע וירטואלי.
בסין התקיימה השבוע תערוכת הרכב הגדולה הראשונה מאז תחילת המגפה. תערוכת הרכב הגדולה במדינה- אוטו-שנגחאי 2021 - היתה פתוחה לקהל הרחב שנדרש לעבור בדיקות קורונה לפני כניסתו למתחם האירוע.