סגור
מכונית חשמלית SU7 שיאומי באולם תצוגה בבייג'ינג
המכונית החשמלית SU7 של שיאומי באולם תצוגה בבייג'ינג. "סין תוליד חברה מעולה כמו טסלה". (צילום: REUTERS/Tingshu Wang)

שיאומי החלה באספקת המכונית החשמלית שלה ללקוחות בסין; 100 אלף כבר הוזמנו

יצרנית הסמארטפונים דיווחה על קבלת 100 אלף הזמנות למכונית החדשה , ה-SU7, שנמכרה בסין במחיר התחלתי של 30 אלף דולר, מחיר הנמוך ב-4,000 דולר ממודל 3 של טסלה. בעקבות הביקוש עדכנה החברה כי זמני ההמתנה יעמדו על בין ארבעה לשבעה חודשים

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי הודיעה היום (ד') כי קיבלה כבר מעל 100 אלף הזמנות למכונית החשמלית הראשונה שלה - SU7, וכי החלה לספק את ההזמנות הראשונות, כך לפי דיווח ברויטרס.
"המכונית של שיאומי הושקה רשמית, המהפכה האמיתית במכוניות החכמות החלה רשמית, וסין בוודאי תוליד חברה מעולה כמו טסלה", הכריז המנכ"ל והמייסד של שיאומי, לי ג'ון בטקס שנערך בבייג'ינג לציון המשלוחים הראשונים, זאת לאחר השקת המכונית ביום שישי.
עד כה ייצרה החברה 5,000 מכוניות, שזכו לכינוי "מהדורת המייסדים" ומצויידות באקססוריז נוספים לקונים הראשונים. עם זאת, מוקדם יותר השבוע עדכנו בחברה את המזמינים כי יאלצו להמתין בין ארבעה לשבעה חודשים לקבלת המכונית, זאת בעקבות הביקוש הגבוה.
מניות שיאומי נסחרו אתמול (ג') בעלייה של 16%, בעקבות ההתעניינות הרבה סביב המכונית, אולם לפי חלק מהתחזיות, החברה תפסיד השנה קרוב ל-10 אלף דולר על כל מכונית. זאת בשל המחיר של 30 אלף דולר למודל הבסיסי, נמוך בסביבות 4,000 דולר מהמחיר של מודל 3 של טסלה בסין. המכונית של שיאומי גם נכנסת לשוק צפוף למדי בסין. בכל זאת, לשיאומי כיסים עמוקים יותר מלמרבית יצרניות המכוניות החשמליות הסיניות, והאנליסטים ציינו כי הניסיון והמומחיות שלה בשוק הסמארטפונים מעניקים לה יתרון נוסף. הכנסות החברה עמדו בשנה שעברה על 37.5 מיליארד דולר, ומרביתן נבעו ממכירות הסמארטפונים. שיאומי היא יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם וחולשת על נתח שוק של 12%, כך לפי חברת המחקר קאונטרפוינט.
לי הכריז על התרחבות החברה למכוניות חשמליות כבר ב-2021 והתחייב להשקיע 10 מיליארד דולר במיזם, אותו הגדיר כ"פרויקט היזמות הגדול האחרון" בחייו.