התחרות בסין מחריפה: ירידה של 11.5% במכירות טסלה בינואר
יצרנית המכוניות החשמליות מכרה בסין 63.2 אלף כלי רכב בחודש שעבר; המתחרות רשמו עלייה במכירות - BYD עם זינוק של 47%
מכירות טסלה בסין נפלו בינואר, על רקע התחרות מצד המותגים המקומיים.
יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית מכרה בסין 63.2 אלף כלי רכב בחודש שעבר, ירידה של 11.5% לעומת החודש המקביל אשתקד.
לשם השוואה, המתחרה BYD מכרה בינואר 296.4 אלף מכוניות חשמליות ופלאג-אין הייבריד - זינוק של 47% לעומת החודש המקביל אשתקד.
גם המתחרות האחרות של טסלה בסין, בהן אקספנג ושנגן אוטומוביל, דיווחו על עלייה במכירות.
טסלה ניסתה לפתות את הצרכנים הסינים באמצעות הורדות מחירים. בסוף 2024, היצרנית חתכה את מחירי מודל Y, והאריכה את תוכנית ההלוואות שלה בריבית של 0%, עד סוף ינואר. כמו כן בחודש שעבר טסלה חשפה בסין - לפני ארה"ב ואירופה - את הגרסה החדשה של מודל Y.
טסלה לא הציגה דגם חדש מאז שהחלה למסור את הסייברטראק, בסוף 2023, שמחירו מתחיל ב-80 אלף דולר, והמשקיעים ממתינים למודל חדש שיעניק רוח גבית למכירות. בינתיים, טסלה נערכת להשקה בסין של מערכת הסיוע לנהג, אותה היא משווקת כ"נהיגה עצמית מלאה". גם המתחרות השיקו פיצ'רים דומים.