סגור
הונדה ג'נרל מוטורס
הונדה ג'נרל מוטורס (צילום: EPA, גטי אימג'ס)

הונדה וג'נרל מוטורס מפרקות את מיזם הרכב החשמלי העממי שלהן

בצל הדיווחים על ירידה בביקוש לרכב חשמלי בארה"ב, החברות החליטו לפרק את השותפות ביניהן שנועדה לייצר רכב חשמלי במחיר של עד 30 אלף דולר. לדברי מנכ"ל הונדה, הסיבה לפירוק השותפות היא "שינוי הסביבה העסקית. לאחר בחינה מעמיקה הבנו שיהיה קשה ליישם את הרעיון"

הונדה וג'נרל מוטורס שהודיעו בשנה שעברה על פרויקט משותף לייצור מכונית חשמלית עממית נסוגו מן הפרויקט ולא ישתפו פעולה – כך ציין מנכ"ל הונדה טושירו מיבה בראיון השבוע.
לדברי מיבה, הסיבה לביטול אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר בתחום הרכב החשמלי, שהיה אמור להניב מכונית חשמלית ב-30 אלף דולר עוד שלוש שנים הוא "שינוי של הסביבה העסקית". לדבריו, "לאחר בחינה מעמיקה של הנושא במשך השנה החולפת גילינו שמבחינה יישומית הדבר יהיה קשה, ולכן אנו מחסלים את הניסיון לפתח מכונית חשמלית עממית".
בפועל, במקרה של ג'נרל מוטורס וגם של הונדה, מדובר ביצרניות שמכירות המכוניות החשמליות (המועטות) שלהן מדשדשות. ג'נרל מוטורס אכן מפנה משאבי מחקר ופיתוח ניכרים לנושא וגם הצהירה על הקמה של מפעלי ייצור לרכב חשמלי, אך הציבור בארה"ב לא מסתער על המוצרים החשמליים של החברה.
ממש לאחרונה הודיעה היצרנית כי היא דוחה את ייצורם של מספר דגמים חשמליים שלה בגלל חוסר ביקוש. במקביל המעבר לרכב חשמלי גורם ליצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות לפטר עובדים, מה שהוביל לארגון הגג של עובדי תעשיית הרכב (UAW) להשבית בשבועות האחרונים חלקים נרחבים מקיבולת הייצור של יצרני הרכב האמריקאים.
בשלב זה יצרני הרכב האמריקאים וג'נרל מוטורס בראשם מעדיפים להשקיע את משאבי המו"פ שלהם במכוניות חשמליות שהן רווחיות יותר ולא בדגמים הקטנים. במקרה של הונדה, הקיפאון במאמצי פיתוח הרכב החשמלי של ג'נרל מוטורס רק מהווה סיבה ליצרנית לדבוק במה שהיא עושה היטב: פיתוח של מערכות הנעה עצמאיות ויעילות של הונדה בלי שותפים מבחוץ.