סגור

יותר קנסות? עיריית ת"א בוחנת מערכת אכיפה חדשה בנת"צים

עיריית תל אביב מתכוונת לשדרג את יכולת האכיפה שלה כדי למנוע נסיעת מכוניות בנתיבי תחבורה ציבורית. בין היתר המערכת החדשה תהיה מסוגלת להפיק עד 300 אלף דוחות בשנה ותוכל לצלם מספרי רישוי של מכוניות שנוסעות במהירויות גבוהות

עיריית תל אביב בוחנת את הטמעתה של מערכת חדשה לאכיפת נסיעת מכוניות בנתיבי תחבורה ציבורית. העירייה מפעילה מאז פברואר 2017 מערכת אכיפה שמצלמת רכבים שנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית. מאז שאכיפת הנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית עברה לעיריות, הקנסות מהנסיעות בנת"ץ הפכו למקור הכנסה נאה. לפי נתוני התנועה לחופש המידע, הכניסה עיריית תל אביב בשנת 2018 כ- 96 מיליון שקל מדו"חות שניתנו לנהגים אשר נסעו בנתיבי תחבורה ציבורית.
כיום ממוקמות מצלמות אכיפת נת"ץ נייחות ב-19 מיקומים, החל ברחוב יגאל אלון וכלה בדרך ההגנה, ברחוב יפת וברחוב הארבעה, וזאת ללא מצלמות ניידות המותקנות על רכב. גובהו של קנס הוא 500 שקלים.
ממסמכי עיריית תל אביב לקבלת מידע (כלומר בחינה של פרויקט עתידי) עולה כי היא מתעתדת לשדרג את יכולת האכיפה.
1 צפייה בגלריה
נתיבי תחבורה ציבורית אוטובוס נת"צ קריית מוצקין
נתיבי תחבורה ציבורית אוטובוס נת"צ קריית מוצקין
נתיבי תחבורה ציבורית אוטובוס
(נחום סגל)
על פי האיפיון הנדרש, המערכת החדשה תוכל לזהות מספרי רישוי של רכבים, אבל תידרש לטשטש את פניהם של עוברי אורח ויושבי הרכב. כמו כן היא תאפשר יכולת איכון GPS, כלומר תיעוד מדויק של מיקום העבירה ויכולת העברת מידע מהירה באמצעות WIFI. מעבר לכך, המערכת תוכל לזהות על פי מספר הרישוי מיהם הרכבים שכן מורשים לנסיעה בנת"ץ, למשל רכבי נכים. המערכת תהיה מסוגלת גם "לפתור" בעיות משפטיות שעלולות להתעורר כתוצאה משגיאות הקלדה, למשל יכולת להתריע בפני המפעיל אם עובד עיריה הקליד מספר רכב לא נכון במהלך הטיפול בדו"ח כמו גם יכולת למעקב רציף אחרי נסיעת רכב.
המערכת שעיריית תל אביב מבקשת להתקין בעתיד מצטרפת לשלל אמצעי אכיפה ותיעוד אשר צצים ברחבי כבישי ישראל בעת האחרונה.
בין מסמכי האיפיון מצוין בין היתר כי מדובר במערכת שמסוגלת להפיק עד 300 אלף דוחות בשנה וכוללת גם אכיפה של עבירות חניה. לדוגמה, רכב שיתועד יידרש לסנכרון עם יתר מערכות האכיפה של העירייה, כאשר רשימת המידע כוללת מספר רישוי, צבע וסוג רכב. במקרה של מצלמת אכיפה קבועה על נתיב תחבורה ציבורית נדרשת יכולת תיעוד מספר רישוי במהירות של עד 120 קמ"ש ואילו המצלמה הניידת תצטרך לצלם רכבים אשר נוסעים במהירות של עד 50 קמ"ש תוך תיעוד מספר הרישוי.
מעיריית תל אביב נמסר: מדובר בבקשה לקבלת מידע וזאת לצורך בחינת טכנולוגיות חדשות אשר ישמשו את העירייה בעתיד.