סגור

קיה ספורטאז' ה"ישראלי" נחשף: תקינה אירופית, כמה גרסאות

יבואנית קיה בישראל, חברת טלקאר, תציע את הדגם בגרסאות בנזין, מיילד הייבריד, פלאג אין הייבריד והיברידית

קיה חושפת מפרטים ותמונות ראשונים של הגרסה האירופית של הספורטאז'. בניגוד ליצרני רכב אחרים שדוגלים בגישה של גלובליזציה, כלומר דגם אחד לשוק הרכב האמריקאי, האירופי וגם הסיני, בקיה הוחלט על הפרדת רשויות: הספורטאז' האמריקאי דומה בהיבטים מסוימים לדגם האירופי אבל הוא גם גדול ממנו ומצויד במערכות הנעה שונות שפחות מתאימות לאירופים, אשר גם מקפידים יותר על סטנדרטים של זיהום ואיכות סביבה.
2 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז' גרסה אירופית
קיה ספורטאז' גרסה אירופית
מבט מבפנים
(צילום: יצרן)

טלקאר, יבואנית קיה, פועלת לפי שתי התקינות (כלומר מכלול החוקים) לכלי רכב: זו שנהוגה בארה"ב (למשל קיה סלטוס מגיע לישראל בהתאם לתקינה זו) וזו שנהוגה באירופה - שלפיה יגיע קיה ספורטאז' לישראל בעתיד.
בדומה לחלק מהדורות הקודמים של הספורטאז', גם הדור החדש מבוסס על מכלולים משותפים ליונדאי טוסון אך מעוצב באופן שונה לחלוטין. כך, לפי נתוני קיה, אורכו של בסיס הגלגלים של הספורטאז' הוא 2,680 מילימטרים, אורכו הוא 4,515 מילימטרים וגובהו הוא 1,645 מילימטרים.

2 צפייה בגלריה
קיה ספורטאז' גרסה אירופית
קיה ספורטאז' גרסה אירופית
קיה ספורטאז' גרסה אירופית
(צילום: יצרן)

היצע המנועים של הספורטאז' לשוק האירופי כולל מנוע בנזין אשר מפיק 150 כוחות סוס אשר משודך למערכת "מיילד הייבריד" (כלומר מערכת אשר מסייעת למנוע הבנזין באופן מועט) וגרסה נוספת של מנוע זה המפיקה 180 כוחות סוס. גם מנוע זה כולל אפשרות למערכת מיילד הייבריד. לצידן מוצע גם ספורטאז' היברידי מלא בעל מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים, ולצידו גרסת פלאג אין הייבריד אשר מבוססת על אותו מנוע בנזין – ומנוע עזר חשמלי אשר מאפשר נסיעה של כ-50 קילומטרים בכוח חשמל בלבד.