סגור

מדינת ישראל נערכת להסדרת ענף השכרת הרכב

במשרד התחבורה נערכים לקביעת שורה של כללים בענף הפרוץ. בין היתר כל רכב שיושכר בישראל יהיה חייב להיות מבוטח בביטוח אחריות כלפי צד שלישי, חברות ההשכרה יחויבו להעסיק קציני בטיחות, ויוטלו עליהן סנקציות אם לא ירשמו את כלי הרכב שלהן כרכבי השכרה כדי להעלות את ערכם

מדינת ישראל נערכת להטלת מגבלות וכללים חדשים לעיסוק בהשכרת רכב, כך עולה מטיוטת חקיקה שפרסם משרד התחבורה. כיום פועלות בישראל עשרות חברות השכרת רכב: חברות מקומיות קטנות וגם חברות בינלאומיות גדולות, כגון הרץ, אוויס ואחרות. כעת במשרד התחבורה נערכים לקביעת שורה של כללים לעיסוק בענף.
מהלכי החקיקה העתידיים של משרד התחבורה אמורים לעגן מספר היבטים של העיסוק בהשכרת רכב בישראל. מטיוטת החקיקה שפרסם משרד התחבורה בנושא עולה כי חברות השכרת רכב שיפעלו בישראל יהיו חייבות להופיע ברשימה מיוחדת אשר תתפרסם על ידי המפקח על התעבורה.
1 צפייה בגלריה
סוכנות השכרת רכב הרץ נמל התעופה ב פרנקפורט גרמניה
סוכנות השכרת רכב הרץ נמל התעופה ב פרנקפורט גרמניה
דלפק של הרץ
(צילום: שאטרסטוק)
חברות השכרת הרכב יחולקו למשכיר זעיר (עד 19 רכבים) ומשכיר רגיל (20 רכבים ומעלה). עוד עולה מן הטיוטה כי כל רכב אשר יושכר בישראל על ידי חברת השכרה יהיה מבוטח בביטוח אחריות כלפי צד שלישי בשל נזקי רכוש.
בנוסף חברות ההשכרה יהיו חייבות להעסיק קציני בטיחות, וגם בעליהן יהיו חייבים להיות נקיים מכל עבר פלילי. בנוסף לכך ייקבעו בחוק גם סנקציות על חברות השכרה שלא ירשמו את רכביהן כרכבי השכרה (כדי להעלות את ערך הרכב כאשר יימכר).
ענף השכרת הרכב בישראל חווה בשנים האחרונות לא מעט קשיים בעיקר בגלל הקורונה, אשר גרמה להתמעטות הרכבים הזמינים להשכרה. עם זאת, עם התאוששותו ההדרגתית של ענף הרכב ועליית היקפי התיירות, צפוי גם ענף ההשכרה להתאושש בשנים הקרובות.