סגור

בגלל הדלק: זינוק במחיר הנסיעה ברכב השיתופי קאר טו גו

חברת הנסיעות השיתופיות הודיעה על התייקרות בעלות הנסיעה לכל קילומטר. קאר טו גו: "מחירי השירות לא עודכנו זמן רב ועד עתה החברה בחרה לספוג בעצמה את העליות"

עליית המחירים במשק משפיעה על כל תחומי החיים, ומגיעה גם לשימוש בשירותי רכב שיתופי בעקבות התייקרות הדלק. גוטו (GOTO) גלובל, מפעילת שירות שיתוף הרכב קאר טו גו (Car2Go), שלחה היום הודעה למנוייה שלפיה עלות השימוש ברכב השיתופי תעלה ב־28 ביוני.
על פי ההודעה, שיעור ההתייקרות הוא 30 אגורות לקילומטר, שמשקף התייקרות של עד 30% במחיר הנסיעה השוטף. החברה מסבירה את ההתייקרות בכך ש"בתקופה האחרונה אנו חווים התייקרות כללית במשק ובפרט במחירי הדלק שעלו בעשרות אחוזים". ההתייקרות אינה תקפה לשימוש באוטותל, שירות הרכב השיתופי של עיריית תל אביב שגוטו גלובל מפעילה.
לפי נתונים שפרסמה החברה, יש לה 450 אלף לקוחות רשומים, 46% מהם בישראל. במסלולי השימוש הפרטיים לא חל כל שינוי, ודמי המינוי החודשיים למשתמשים קלים (מסלול לייט) נותרו 20 שקל ולמשתמשים כבדים (מסלול דרייב) נותרו 50 שקל.
כאמור החברה הודיעה על התייקרות בעלות הנסיעה לכל קילומטר. לדוגמה, לקוחות פרטיים שיבחרו במכונית קטנה כדוגמת שברולט ספארק או קיה פיקנטו ושילמו עד כה 2 שקלים לקילומטר ל־50 הקילומטרים הראשונים, החל מסוף החודש העלות תעלה ל־2.30 שקלים לכל קילומטר (התייקרות של 15%). במסלולים שמעבר ל־50 קילומטרים עמד המחיר עד כה על שקל אחד ויעלה בקרוב ל־1.30 שקלים (30% יותר). עליית המחירים זהה בכל הדגמים שגוטו מציעה ללקוחותיה למרות צריכת הדלק השונה.
מטעם גוטו נמסר כי "הסיבה הבלעדית להחלטת החברה לבצע עליית מחיר, לאחר תקופה ארוכה שבה מחירי השירות לא עודכנו והחברה בחרה לספוג בעצמה את העליות, נובעת מהעלייה התלולה במחירי הדלק. גם במחירים המעודכנים, השימוש בשירות ממשיך להיות הוגן ואטרקטיבי לקהל המנויים שלנו ומשתלם הרבה יותר משימוש ברכב פרטי".