סגור
גרייט וול יצרנית רכב סין
דגמי גרייט וול הסינית (צילום: גרייט וול)

ענקית השיווק שג'ורג' חורש נמנה על בעליה תשווק מכוניות סיניות באירופה ובאפריקה

גרייט וול הסינית הודיעה כי אינצ'קייפ תהפוך למשווקת של מכוניותיה באינדונזיה ובשלב הבא תשווק את המכוניות באירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה. ג'ורג' חורש המחזיק ב-3.6% ממניות אינצ'קייפ, הוא גם הבעלים של יוניון מוטרטס, יבואנית טויוטה בישראל

גרייט וול הסינית הודיעה כי אינצ'קייפ תהפוך למשווקת של מכוניותיה באינדונזיה ובעתיד תהיה המשווקת המשמעותית של מכוניות גרייט וול באירופה, באמריקה הלטינית ובאפריקה.
אינצ'קייפ נחשבת כיום לאחת מחמש קבוצות מפיצי הרכב הגדולות בעולם, זאת לאחר שבשנה שעברה רכשה את דרקו, מפיצת הרכב הגדולה באמריקה הלטינית תמורת סכום שהוערך ב-1.3 מיליארד ליש"ט. לפי פרסומים באירופה, בעלת המניות הגדולה ביותר באינצ'קייפ היא JP מורגן המחזיקה ב- 3.99% ממניות אינצ'קייפ. במקום השני נמצאת קרן ההשקעות הבריטית IGNIS המחזיקה ב- 3.7% ממניות אינצ'קייפ. ואילו במקום השלישי נמצא איש העסקים הישראלי ג'ורג' חורש המחזיק ב-3.6% ממניות אינצ'קייפ (שווי מוערך של 144 מיליון ליש"ט).
חורש הוא הבעלים של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה. בנוסף, הוא גם מחזיק בזיכיון היבוא של ג'ילי לישראל וגם של GAC שחדלה מלשווק בישראל מכוניות. ככלל, פעילותה של אינצ'קייפ אינה זולגת לישראל, אך לא ניתן להתעלם מהיקף ההשפעה שיש לנ על שוק הרכב העולמי - וגם על יצרני הרכב הגדולים.