סגור
קבוצת קרסו רנו ניסאן
משרדי קבוצת קרסו. צועדים בעקבות שחקנים אחרים בשוק הרכב (צילום: תומר הדר)

בלעדי
יבואנית רנו וניסאן נכנסת לתחום הטעינה

אחרי יוניון מוטורס וסמלת, גם קבוצת קרסו נערכת להיכנס לתחום טעינת הרכב החשמלי. על פי הערכות, היא לא צפויה להקים חברה נפרדת לטעינה אלא להגדיר את חטיבת טעינת הרכב החשמלי כפעילות בתוך החברה. בין היתר נערכת קרסו להתקין עמדות טעינה בבתים פרטיים ובחניונים

קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, נערכת לכניסה לתחום טעינת הרכב החשמלי, כך נודע ל"כלכליסט". בכך תצטרף קבוצת קרסו ליבואניות נוספות שכבר נכנסו לתחום טעינת הרכב החשמלי, החל ב-EV EDGE של יוניון מוטורס וכלה ב-PLUGO של סמלת וגיל קאר.
לפי הערכות בענף הרכב, קבוצת קרסו לא תקים חברה נפרדת לטעינה של רכב חשמלי כפי שעשו יבואניות אחרות, אלא תגדיר את חטיבת טעינת הרכב החשמלי כפעילות בתוך החברה. במסגרת זו נערכת קבוצת קרסו גם להתקנת עמדות בבתים פרטיים וגם בחניונים ציבוריים.
כיום קבוצת קרסו מייבאת לארץ מכוניות חשמליות בהיקף מצומצם יחסית. פעילות הליבה של החברה מבוססת כיום על רנו וניסאן, אך מכוניות ניסאן חשמליות אינן מיובאות ארצה כלל, ומכוניות רנו חשמליות מיובאות ארצה בהיקף זעום ביחס ליצרני הרכב הסינים וליונדאי.
אולם, כפי שפורסם ב"כלכליסט", בקבוצת קרסו נערכים ליבוא של מכוניות חשמליות של EVEASY של ג'יאנגלינג הסינית. יתרה מזאת, לפי מדינת ישראל הקבוצה נערכת ליבוא מכוניות חשמליות שהן ככל הנראה חלק ממיזם מובילייז של רנו. מדובר במכוניות רנו חשמליות אשר מיוצרות בסין ומוגדרות על ידי היצרנית כמכוניות המיועדות לשיתוף נסיעות. כלומר המכוניות של רנו אשר ישמשו את מובילייז (הדגם נקרא פשוט "לימו", כלומר לימוזינה) אינן נמכרות בסוכנויות רנו, אלא משמשות רק להסעות שיתופיות.
מקבוצת קרסו נמסר: "קרסו עומדת להציג מודל מכירה ייחודי של רכבים חשמליים מתוצרת EV EASY (מקבוצת רנו), שישווקו בשיטה ייחודית עבור מסלולי שימוש מגוונים". בקבוצה בחרו שלא להתייחס לנושא הכניסה לתחום טעינת הרכב החשמלי.