סגור

במקום לחו"ל נסענו לאולמות התצוגה: צפי למסירת 24 אלף מכוניות חדשות באוגוסט

למרות בעיות האספקה שוק הרכב ממשיך לדהור לשיא, עם מסירה של כ-224 אלף מכוניות מתחילת השנה. יונדאי וקיה נאבקות על הבכורה החודש עם כ-4,000 מסירות כל אחת, טויוטה שסבלה יותר מהשפעות משבר השבבים, עם 3,300

חודש אוגוסט יסתיים עם מסירות של בין 23 ל-25 אלף מכוניות חדשות. כך עולה מהערכות ראשונות בשוק הרכב. מראשית השנה נמסרו כ-224 אלף מכוניות חדשות ללקוחות בישראל.


משבר השבבים שמאט את ייצור הרכב בעולם פגע בקצב המסירות בארץ, ובלעדיו היו החודש המספרים גבוהים יותר. חלק היבואנים הושפעו יותר מאחרים, בהתאם למצבם של היצרנים שהם מייצגים, והמלאי שהצליחו לצבור בחודשים שעברו.

1 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5 החשמלי
יונדאי איוניק 5 החשמלי
יונדאי איוניק 5 החשמלי
(צילום: עמית שעל)


למרות הפקקים והמצב הכלכלי מסתמן כי החודש יסתיים בעלייה של כ-20% לעומת אוגוסט 2020, שבו עלו לכבישי ישראל כ-20,090 מכוניות חדשות, ובעלייה גדולה עוד יותר באוגוסט 2019, שהסתיים עם 19,279 מסירות.
יונדאי וקיה נאבקות על הבכורה החודש, ורק שתיהן צפויות לחצות במעט את רף ה-4,000 מסירות. טויוטה צפויה לסיים שלישית עם כ-3,300 מסירות, בגלל מחסור חמור יותר במלאי.
החודש צפוי להסתיים עם נתח שוק גבוה למכוניות חשמליות, מעל 7%, בעקבות פריקת משלוח גדול של דגמי טסלה מודל 3, תחילת מסירות דגמי יונדאי איוניק 5 וקונה EV, והמשך מסירות בקצב של כ-100 מכוניות בחודש ל-MG ZS EV ולאיווייס U5.
למרות קצב המסירות הגבוה, עדיין לא בטוח שהשנה יישבר שיא המסירות שנקבע ב-2016, ועומד על 286,728 מכוניות. למרות שנותרו עוד ארבעה חודשי עבודה, ספטמבר נחשב מסורתית לחודש חלש בגלל החגים, וכך גם דצמבר, בגלל ההעדפה של הרוכשים לקבל את הרכב החדש בינואר כך שיירשם שעלו לכביש בשנה החדשה.