סגור
מכונית ספורט BYD  Yangwang U9 EV
Yangwang U9 של BYD (צילום: QU JINWEI/VCG VIA GETTY)

יוקרה מחשמלת: BYD חשפה את המכונית היקרה ביותר שלה

בשלב הראשוני תושק המכונית שתתחרה במותגי יוקרה כמו פרארי ולמבורגיני רק לשוק הסיני, ומחירה - מעל 233 אלף דולר. החברה ציינה כי היא יכולה להגיע למהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.36 שניות ולמהירות מקסימלית של 309.19 קמ"ש

יצרנית המכוניות החשמליות BYD הסינית חשפה השבוע את המכונית היקרה ביותר שלה. בסוכנות בלומברג דיווחו כי המכונית הנקראת Yangwang U9 תעלה 1.68 מיליון יואן (233,450 דולר) ותתחרה במותגי יוקרה כמו פרארי ולמבורגיני. עם זאת, בחברה ציינו כי בשלב הראשוני תושק המכונית רק לשוק הסיני. עוד ציינו כי היא יכולה להגיע למהירות של 100 קמ"ש בתוך 2.36 שניות ולמהירות מקסימלית של 309.19 קמ"ש.
BYD עקפה בשנה שעברה את טסלה והפכה ליצרנית המכוניות החשמליות הנמכרת ביותר בעולם. היא אמנם מוכרת בשל ייצור מכוניות במחירים נוחים, אך היא משווקת גם דגמים יוקרתיים יותר תחת מותגי Yangwang וצ'נג באו. מותג Yangwang החל לפעול בנובמבר ועד כה השיק דגם אחד בשם 8U שעולה 1.1 מיליון יואן. עד לסוף ינואר מכרה החברה 3,653 יחידות מהדגם הזה.
לנוכח התחרות הצפופה בסין בשוק המכוניות החשמליות, בחברה מתמקדים בדגמי היוקרה, זאת מכיוון שלרוב שולי הרווח שלהם גבוהים יותר. בהתאם, BYD מתכוונת להשיק בהמשך השנה בסין דגמים נוספים תחת מותג Yangwang, כולל מכונית נוסעים יוקרתית שתעלה בסביבות מיליון יואן.
מניית BYD נסחרה היום בעליות בהונג קונג, זאת לאחר שהיו"ר וונג צ'אונפו אמר כי החברה תבצע רכישה חוזרת של מניות בשווי 400 מיליון יואן. מהלך שאמור לחזק את אמון המשקיעים ולייצב את שווי החברה.