סגור
טויוטה פריוס דור 5
טויוטה פריוס דור 5 (צילום: טויוטה)

בין בנזין לחשמל: טויוטה חושפת דור חמישי לפריוס

לנוכח המעבר המסיבי לטכנולוגיות הנעה חשמליות טהורות, טויוטה מציגה פריוס חדשה שתהיה: נחשקת, ביצועיסטית וממוצבת כדי להוות תחרות למכוניות החשמליות. לפי החברה, המכונית תהיה הרבה יותר ספורטיבית ותקיים מאפיינים חשמליים טהורים כמו שקעי חשמל להטענת מוצרים

טויוטה פריוס, המכונית ההיברידית המוכרת ביותר של החברה בעולם זוכה לדור חדש. עבור טויוטה, שהציגה את הפריוס לראשונה בשנת 1997, סדרת דגמי הפריוס נחשבת אחד מדגמי הליבה החשובים ביותר של היצרנית, שדבקה בשעתו בטכנולוגיית הנעה היברידית- מהלך שהוכיח עצמו מאחר שהפריוס הפכה בזמנו למכונית ההיברידית הנמכרת בעולם.
עם זאת, כיום השקעתה של טויוטה בפריוס ובמכוניות היברידיות מוטלת בספק לנוכח המעבר המסיבי של יצרני רכב לטכנולוגיות הנעה חשמליות טהורות, מה שדרש ממנה להציג הפעם דגם חדש של פריוס שיהיה כל מה שדורות העבר לא בדיוק היו: נחשק, ביצועיסטי וממוצב כדי להוות תחרות דווקא למכוניות חשמליות. זאת ועוד, הדור הקודם של הפריוס היה שירת הברבור של הסדרה בישראל מכיוון שבעקבות תקנות המס הירוק מוטל כיום על מכוניות היברידיות מס קניה גבוה שהופך את יבוא הפריוס לישראל ללא כדאי.
1 צפייה בגלריה
טויוטה פריוס דור 5
טויוטה פריוס דור 5
טויוטה פריוס דור 5-מבט מבפנים
(צילום: טויוטה)
לפי טויוטה, פריוס החדשה אמורה להיות הרבה יותר ספורטיבית: הן מבחינת התנהגות בכביש והן מבחינת הביצועים. היצע המנועים יהיה בגרסה "רגילה" היברידית ובגרסת פלאג אין הייבריד. לפי טויוטה, הגרסה ההיברידית מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע עזר חשמלי המפיקים ביחד 193 כוחות סוס, ואילו גרסת הפלאג אין הייבריד מצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטרים ומנוע עזר חשמלי- כאשר בגרסה זו הספק המנועים המשולב הוא 223 כוחות סוס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. טויוטה מצהירה כי בגרסת הפלאג אין הייבריד (כלומר, גרסה שניתן לטעון משקע חשמל ולנסוע עשרות קילומטרים לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה) טווח הנסיעה בכוח חשמל בלבד שופר ב-50%.
לצד אלה, מצהירה טויוטה על שורת מאפיינים שניתן למצוא כיום בעיקר במכוניות חשמליות "טהורות", למשל צמד שקעי הטענה שמאפשרים החזרת חשמל לרשת (כלומר ניתן לחבר לפריוס מכשירים חשמליים), ותציע גם גג סולרי שמאפשר הטענה של הסוללה- שלפי טויוטה תאפשר נסיעה לטווח של מעל 1,200 קילומטרים בשנה.