סגור

גלגל חמישי
בין יום הרווקים הסיני לבלאק פריידיי: האם כדאי לרכוש חלקי חילוף לרכב באינטרנט

למרות שיום הרווקים הסיני יגיע רק ביום חמישי, המבצעים על אביזרי הרכב כבר בעיצומם. מגבים, סט שטיחים ואפילו חלקים מכאניים. כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני שמזמינים סנן שמן או רפידות בלם

השבוע צפויה יריית הפתיחה לחגיגת הקניות של חודש נובמבר, עם יום הרווקים הסיני שיחול ביום חמישי הקרוב. מיד אחריו ב"בלאק פריידי" שהתחיל במכירה של מוצרי חשמל אבל התרחב למכירה של כל מה שרק אפשר, כולל אביזרי רכב. ולכל אלה מצטרפים ימי מכירה מיוחדים של אתרי אינטרנט.
הישראלים הפכו מזמן לאלופים בהזמנת חלקים לרכב, בעיקר חלפים קוסמטיים. כלומר, פחות הזמנות של מסנני שמן ויותר סיכוי למחזיקי מפתחות וכיו"ב. מדוע? קודם כל בגלל שלא כל מוסך ירצה להתקין חלפים שהלקוח מביא איתו אבל גם בגלל שהחלקים שמזמינים מחו"ל לא תמיד מתאימים לרכב בצורה מושלתת. עובדה זו מונעת מהישראלים להזמין חלקי חילוף שלפעמים הם יקרים מדי בישראל – וחבל שכך.
1 צפייה בגלריה
מוסך רכב
מוסך רכב
מוסך
(צילום: תומר הדר)
מבדיקה באתרי מסחר מקוונים כדוגמת עליאקספרס עולה שהמבצעים על אביזרי רכב כבר בעיצומם. חלק ניכר מהם הם אביזרים זולים ופריטים קוסמטיים אבל חלקם גם חלקי חילוף מכאניים. ההיצע לדגמים הפופולריים בישראל מרשים וכולל לא מעט הנחות שאולי הן אמיתיות ואולי הן נובעות מהעובדה שהמוכר העלה את המחיר לפני כמה שבועות כ"הכנה". לדוגמה: מחזיק מפתחות מצופה עור למאזדה 3 שעולה 37 שקל יעלה ביום חמישי 33 שקל בלבד. מפתח נשלף לאותה מאזדה עולה חמישה שקלים ויירד לשלושה שקלים. מגבים ליונדאי טוסון שעולים 40 שקל יעלו ביום חמישי 37 שקל וסט שטיחים ליונדאי IX 35 אשר עולה 60 שקל יעלה ביום חמישי 55 שקל במסגרת יום הרווקים הסיני. חלק מן החלקים שמוצעים בעליאקספרס רחוקים מלהיות קוסמטיים: כך ניתן למשל לרכוש ביום הרווקים הסיני תושבת כרית אוויר לטויוטה ראב 4 חדשה ב-28 שקל במקום 30 שקל.
חשוב להדגיש: לצד כל מבצעי המכירות, גם שער הדולר הנמוך פועל בימים אלה לטובת קונים ישראלים אשר רוכשים אביזרי רכב, או כל מוצר אחר, בדולרים. אבל כיצד נדע מה לרכוש עבור המכונית שלנו? האינסטינקט הראשוני הוא לרכוש את מה שמדליק ונראה טוב ובכך אתרים כמו עליאקספרס מתמחים. אבל לפני ביצוע של רכישת אביזרי רכב יש כמה דברים שחשוב לבדוק - קודם כל חשוב לדעת שלא כל מוצר ניתן לייבא לישראל. בשנים האחרוניות משרד התחבורה ביצע שורה של שינויים שמיועדים להקל על חייו של רוכש החלפים הישראלי, אבל יש עדיין לא מעט פריטים שאינם מותרים ביבוא.

היבוא מוגבל ונדרש לעמוד בתקן

רשימה מלאה של הפריטים שמותר לייבא לישראל מופיעה באתר משרד התחבורה. כך למשל, קסדה לאופנוע מותרת ליבוא רק אם היא מכסה את כל הראש. רפידות בלם צריכות לעמוד בתקן ישראלי. מסנן אוויר דווקא מותר לייבא - ביבוא אישי. מומלץ לעבור היטב על רשימת המוצרים של משרד התחבורה לפני פתיחת הזמנה כדי לא להישאר עם שאלות בוערות אחר כך.
מעבר לכך, האם המחיר של המוצר שאנחנו רוצים הוא אכן מחיר זול? באתרים מקוונים המוכרים נוקטים בשלל אמצעים כדי לפתות קונים, אחד מהם הוא שילוח חינם. אלא שמוצרים המיועדים לרכב הם לעתים כבדים או גדולים ולכן האפשרות היחידה לרוכש היא שילוח שעולה כמה עשרות דולרים. בנוסף, מוצרים רבים מופיעים תחת אותם שמות במחירים שונים או לסירוגין תחת שמות שונים המתארים בדיוק את אותו מוצר, כאשר המחירים שונים רק לכאורה, כלומר המוכרים משחקים עם מחירי השילוח כך שבסופו של דבר העלויות דומות. לדוגמה – אם מוצר שווה כ-50 דולר, המוכר עלול לשווק אותו במחיר של 20 דולר אבל לגבות 30 דולר על המשלוח, ולכן מומלץ תמיד להשוות בין מוצרים.
עוד נקודה חשובה שנוגעת לקניות באירועים כמו יום הרווקים הסיני: מומלץ לרכוש לרכב לוא דווקא את מה שרוצים באותו הרגע אלא את מה שבאמת נצטרך. הרשתות המקוונות גדושות במחזיקי מפתחות, מגיני רוח, מיגוני ידיות בצבעי כרום ועוד, אבל העסקאות היותר מעניינות נמצאות אצל מוכרים שמעניקים הנחת על על רכישה של פריטים מתכלים כמו נוריות לרכב שנמכרות בישראל ביוקר על ידי ספקים ישראלים שרוכשים את הנוריות מאותם ספקים מסין.
מעבר לכל אלה יש לקחת בחשבון את זמן המשלוח, שלפעמים עלול להתעכב. לכן פחות מומלץ לחכות ליום הרווקים הסיני או לבלאק פריידיי כדי לרכוש פריט שאנחנו חייבים עבור הרכב שלנו באופן מיידי ולהעדיף פריטים שאפשר "שמור "לשעת צרה".