סגור
למבורגיני אורוס
למבורגיני אורוס (למבורגיני)

מכונית יוקרה של טויוטה ורכבי שטח של למבורגיני - הקפי היבוא העקיף לישראל נחשפים

על פי נתוני משרד התחבורה, מתחילת השנה נמכרו מהדגם הבסיסי של NIO, ה-5 ET שמיועד להתחרות מול טסלה 3, רק 17 יחידות, למבורגיני מכרה 3 מכוניות ואפילו טויוטה השתחלה לרשימה עם קראון אחת

מכונית יוקרה של טויוטה, רכבי שטח של למבורגיני ודגמים סינים שיובאו ארצה בכמויות מוגבלות: נתוני משרד התחבורה חושפים את היקפי הדגמים שיובאו ארצה במספרים מוגבלים ולא תמיד דווחו על ידי איגוד יבואני הרכב.
כיום מכוניות חדשות מיובאות לישראל באמצעות יבואני הרכב הישירים שרוכשים את המכוניות מהיצרן או באמצעות יבואני הרכב העקיפים, שרוכשים את המכוניות מסוכנויות בחו"ל. נתוני הייבוא הסדירים של היבואנים הישירים מדווחים מדי חודש על ידי איגוד יבואני הרכב - אך של העקיפים לא.
יתרה מזאת, חלק מיבואני הרכב הוותיקים מייבאים ארצה מכוניות דווקא בייבוא עקיף והנתונים אינם מדווחים. לדוגמה, דלק מוטורס אינה מדווחת את נתוני המסירות של NIO הסינית שמיובאת על ידה ארצה בייבוא מקביל. לעומת זאת, יש יבואני רכב ישירים שגם מייבאים מכוניות בייבוא עקיף, אבל איגוד יבואני הרכב מדווח את תוצאותיהם.
כך, הנתון המעניין ביותר שעולה מדו"חות משרד התחבורה הוא היקף הייבוא של מכוניות NIO: לפי הנתונים מהדגם הבסיסי של NIO, ה-5 ET שמיועד להתחרות מול טסלה 3, אקספנג P7 ודומותיהן נמכרו רק 17 יחידות מתחילת השנה. לניאו יש גם רכב כביש שטח חשמלי, 7 EL שמחירו 555 אלף שקל. לפי הנתונים רק רכב אחד כזה נמכר בישראל ונרשם על שם היבואנית. מה-8 ES, רכב הכביש שטח של היבואנית שעולה 465 אלף שקל נמכרו 58 יחידות, ואילו ממכונית המנהלים של NIO, ה-7 ET (499 אלף שקל) נמכרו 28 יחידות.
לצד החשמליות של NIO מופיעים רישומים גם לחמש חשמליות של NETA הסינית. באופן מעניין, רישומי מדינת ישראל כוללים גם שלושה רישומים למכוניות למבורגיני: שניים של רכב הכביש שטח של היצרנית – האורוס- ואחד של למבורגיני אוונטאדור, מכונית העל של היצרנית.
לצד הלמבורגיני מופיעות חמש פולקסווגן ID באזז - מכונית הרטרו החשמלית של פולקסווגן- ורישום בודד של טויוטה קראון, רכב הכביש שטח היוקרתי של טויוטה.
לצד הרישומים הללו, כוללים רישומי משרד התחבורה גם רישום בודד לדגם חשמלי של ניסאן שצפוי להגיע לישראל: האריה -זו יובאה בייבוא עקיף. מכונית ראשונה מדגם זה נמצאת בדרכה לישראל ומחירה המוצהר הוא 349 אלף שקל.